Ik heb een schrikdraad apparaat op zonne energie, mijn Shetlander heeft dikke manen dus een schok die komt bij hem niet altijd aan. Nu komt het weide seizoen er aan en wil ik dmv hoge prikpaaltjes strookbegrazing gaan aanbieden. Dat heb ik vaker gedaan maar de Shetlander heeft daar echt schijt aan, die gaat er gelijk dwars door heen. Hij is bevangen geweest dus hij mag echt niet te veel gras, nu zag ik op marktplaats een “zwaar” apparaat en ik dacht als ik dat nou op dat lint zet van die prikpaaltjes is de kans groter dat hij er niet door heen dendert. Of hebben jullie andere ideeën?
Zolang je 2 aparte circuits hebt kan dat natuurlijk. Maar waarom hang je niet dat zwaardere apparaat aan je hele omheining als je huidige kennelijk sowieso te licht is?
Antenne op z’n hoofd. Halster omwikkelen met een dunne ijzerdraad en even z’n hoofd afsponsen voor hij die wei op gaat. Is hier meestal voldoende om weer enkele maanden uit de buurt van het lintje te blijven.
Hoefbevangen vind ik persoonlijk toch zieliger dan 1x een flinke klap stroom.
Ik ken geen enkel paard die staat te juichen als er een graasmasker om moet, maar ze wennen er meestal snel genoeg aan.
Lindsey_99
Geplaatst: 07-04-23 14:07
Als je electriciteit kunt regelen dan zou ik liever een goed apparaat neerhangen, met 6 kv erop (ik heb een blackguard) en die houdt de shetten hier met volledig respect van de draadjes weg. Ikzelf trouwens ook. Er hangen wel voldoende draadjes onder elkaar. Met 2 draden kunnen ze er met enig telwerk nog tussendoor flippen.