Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Wij hebben ook 3 hectare om te hooien ongeveer.
Maar wij regelen dat anders.
Boeren in de buurt willen heel graag een adres waar ze mest op kwijt kunnen.
Daarvoor moeten ze betalen.
Maar wij doen het hier met gesloten knip.
Zij bemesten hier (netjes volgens de regels) en in ruil daarvoor maaien en draaien ze ons hooi.
En zo hoef ik alleen maar het pakken zelf te betalen.
Ze doen er hier niet moeilijk over dat ze meer dagen moeten draaien omdat ik echt droog spul wil.
En of ik het daarna in kleine baaltjes met touw wil of grote pakken in folie is geheel aan mijzelf.
pillow schreef:Door een loonwerker laten hooien is erg duur. Heb je zelf geen trekker schudder en hark. Als je die 3 hectare jaarlijks 2 x wilt hooien kun je dat veel beter in eigen beheer doen Door een loonwerker laten maaien en de rest zelf doen heb je in 1 jaar de aanschaf van de machines (zijn zat tweedehands te koop) gemakkelijk terug verdiend. Buiten de trekker dan.
Brainless schreef:pillow schreef:Door een loonwerker laten hooien is erg duur. Heb je zelf geen trekker schudder en hark. Als je die 3 hectare jaarlijks 2 x wilt hooien kun je dat veel beter in eigen beheer doen Door een loonwerker laten maaien en de rest zelf doen heb je in 1 jaar de aanschaf van de machines (zijn zat tweedehands te koop) gemakkelijk terug verdiend. Buiten de trekker dan.
Echt niet... mijn vriendin betaalde vorig jaar voor 1,5 hectare, maaien, meerdere keren schudden en in kleine pakjes (150/175 stuks) totaal 120E betaald bij de loonwerker.
Brainless schreef:pillow schreef:Door een loonwerker laten hooien is erg duur. Heb je zelf geen trekker schudder en hark. Als je die 3 hectare jaarlijks 2 x wilt hooien kun je dat veel beter in eigen beheer doen Door een loonwerker laten maaien en de rest zelf doen heb je in 1 jaar de aanschaf van de machines (zijn zat tweedehands te koop) gemakkelijk terug verdiend. Buiten de trekker dan.
Echt niet... mijn vriendin betaalde vorig jaar voor 1,5 hectare, maaien, meerdere keren schudden en in kleine pakjes (150/175 stuks) totaal 120E betaald bij de loonwerker.
DuoPenotti schreef:Maar dan is het geen loonwerker.
Maar iemand die zwart wat bijverdient.
Prima als je het mij vraagt hoor.
Monique1963 schreef:Kleine pakjes om te laten doen zijn hier een euro per pakje van 20 kilo dat is inclusief touw. Grote ronde balen zo rond de 10 euro. Ik zit dan wel in Frankrijk, maar het denk ik ongeveer hetzelfde tarief.