Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Oh harmonica gaas. Bedankt voor de opheldering ibbel.
Heras is een merknaam. Maar idd er wel vaak voor gebruikt.
Wij hebben alles met harmonicagaas omheind.
Van er in rollen nooit last gehad.
De mazen zijn klein.
Knallen ze er echt door kan elke omheining foute boel zijn.
Voordeel is dat het niet wind of ijzel gevoelig is en zodoende nooit kapot.
Wolf proof. Nee.
Op Sommige plaatsen staat het strak op de grond.
Maar andere plaatsen er 10 cm boven.
Ze kunnen er in klimmen dus dan moet je idd op diverse plaatsen buitenlangs stroom plaatsen.
Ook dichtbij de grond.
En dan in de zomer elke week maaien anders staat er begroeiing tegen.
Aan de bovenkant moet ook stroom. En als ze dat raken moeten ze ook gelijktijdig aarde raken.
Ik ben enorm blij met onze omheining. Maar wolf proof. Onmogelijk
[ Afbeelding ]
Ibbel schreef:Er bestaat niets om dieren 100% te beschermen tegen wolven. Je zal het moeten doen met grotere dieren, méér schrikdraad en meer barrieres dan je buren.
Oftewel: heb je buren met schapen achter schapengaas van 1.20? Gefeliciteerd, dan worden die opgevroten ipv je paarden.
Ibbel schreef:Er bestaat niets om dieren 100% te beschermen tegen wolven. Je zal het moeten doen met grotere dieren, méér schrikdraad en meer barrieres dan je buren.
Oftewel: heb je buren met schapen achter schapengaas van 1.20? Gefeliciteerd, dan worden die opgevroten ipv je paarden.
DuoPenotti schreef:[ Afbeelding ]
Celebi schreef:Ibbel schreef:Er bestaat niets om dieren 100% te beschermen tegen wolven. Je zal het moeten doen met grotere dieren, méér schrikdraad en meer barrieres dan je buren.
Wat bizar eigenlijk dat dit nu de harde realiteit is..
Ja of je moet een metershoog dubbel hek op stroom neerzetten zoals in de dierentuin. Ook niet helemaal realistisch natuurlijk.
DubbelFun schreef:Misschien kun je bij huis een wat grotere veilige paddock bij/rond de stallen maken zodat ze alsnog wat ruimte hebben om de benen te strekken ??
Lynn_Nikita schreef:Hier lopen al meer topic over.
Wat ik nu heb gedaan is een 180cm hoog gaashekwerk rondom de paddock. Helaas wordt de hele wei mij te kostbaar
Buitenom heb ik meerdere stroomdraden , de laagste op 10 cm van de grond en de hoogste met schuine afstandshouders zodat het hoogste ongeveer 2 meter is. Er komen nog metalen pinnen in de grond want ze graven nog eerder dan dat ze springen
Binnenkant 1 stroomdraad om te voorkomen dat de paarden ertegen schuren.
Hier is het deels af, heb je een idee hoe het uitziet
[ [url=m/RmGneP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onali schreef:Lynn_Nikita schreef:Hier lopen al meer topic over.
Wat ik nu heb gedaan is een 180cm hoog gaashekwerk rondom de paddock. Helaas wordt de hele wei mij te kostbaar
Buitenom heb ik meerdere stroomdraden , de laagste op 10 cm van de grond en de hoogste met schuine afstandshouders zodat het hoogste ongeveer 2 meter is. Er komen nog metalen pinnen in de grond want ze graven nog eerder dan dat ze springen
Binnenkant 1 stroomdraad om te voorkomen dat de paarden ertegen schuren.
Hier is het deels af, heb je een idee hoe het uitziet
[ [url=m/RmGneP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waar ik zo benieuwd naar ben zijn de openingen om erin te komen.
Onze paddock heeft 4 openingen, 2 voor de wei en groot verkeer zoals trekker om te bemesten, 1 kleine om onderhoud aan de achterkant uit te voeren en dan natuurlijk de hoofdingang voor paard en mens (en hooi en mest)
Art_Ificious schreef:Welkom wolf zijn gewoon geen kenners. 1m30 springt een wolf zelfs overheen. En er zijn voldoende filmpjes te vinden waar ze ook over omheining van 1m80 klimmen. Als ze geen aarding maken voelen ze de stroomdraad immers niet.
Ik ben ook van België. Staat uw paard in Houthalen-Helchteren? Want daar zitten de wolven idd gehuisvestigd, alsook Hechtel-Eksel. Maar in Beringen waar mijn paarden staan zijn er dus ook al aanvallen geweest.