Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Het werkt het beste als je ze legt als het nog niet supernat is. Zodat je ze stabiel en strak tegen elkaar kan neerleggen. Het liefst nog wat zand eroverheen. En als het dan nat wordt dan houdt het de bodem veel stabieler.
Maar in de modder neerleggen is bijna geen doen, dan gaat alles scheef en zakken ze weg.
Schuur_ schreef:Als ik de instructies lees staat er dat je de grond moet egaliseren voor je ze legt. Maar als je al een modderbaan hebt kan je dat toch niet egaliseren?
bart_daxke schreef:[url]Mudcontrol, de plaat dat je gewoon in de modder kan leggen, zonder enige voorbereiding.[/url] Dit is wat de fabrikant beweerd en daarom kozen we voor deze duurste optie. Gisterenmiddag ze mooi geplaatst en na 1 uur al terug mogen weghalen… nog iemand zo’n negatieve ervaring? En tips voor de herplaatsing? Zie foto’s voor en na…
Brainless schreef:bart_daxke schreef:[url]Mudcontrol, de plaat dat je gewoon in de modder kan leggen, zonder enige voorbereiding.[/url] Dit is wat de fabrikant beweerd en daarom kozen we voor deze duurste optie. Gisterenmiddag ze mooi geplaatst en na 1 uur al terug mogen weghalen… nog iemand zo’n negatieve ervaring? En tips voor de herplaatsing? Zie foto’s voor en na…
Dat is dus niet waar, ze geven aan dat bij diepe (heel natte) modder je het vlakker moet maken en evt eerst een laag(je) zand op moet aanbrengen om het redelijk egaal te maken.
Dit om te voorkomen dat de tegen gaan kantelen.
Dat is bij jou gebeurd.. als je een paar dagen gewacht had en het enigszins droger was geweest had je het makkelijker kunnen glad maken en daarover de platen te leggen.
Brittneyx schreef:Ik denk dat dat ook prima lukt als de modder nog echt nat, zompig en zacht is, maar bij TS lijkt het al enigszins aan het opdrogen te zijn.Ik heb ze op meer dan enkeldiepte modder gelegd en dat ging perfect zonder egaliseren, nadien in het voorjaar herlegd zodat ze toch iets vlakker liggen
Mkango schreef:Kortom, je hebt zelf nagelaten je due diligence te doen.Brittneyx schreef:Ik denk dat dat ook prima lukt als de modder nog echt nat, zompig en zacht is, maar bij TS lijkt het al enigszins aan het opdrogen te zijn.Ik heb ze op meer dan enkeldiepte modder gelegd en dat ging perfect zonder egaliseren, nadien in het voorjaar herlegd zodat ze toch iets vlakker liggen
Monique1963 schreef:De foto ziet er keurig strak uit het eerste resultaat. Ik denk niet dat ts het op een hobbelig maanlandschap heeft gelegd. Wat wel mogelijk is, is dat de ondergrond te zacht was. Als een paard erop gaat staan dan zakt het weg en lijken de tegels los te klikken of te vervormen.
Ik heb geen mudcontrol, maar gewone grindmatten genomen. Enorm veel goedkoper. We hebben er grind in gestort. We hebben het op een stuk of 8 uitloopplekjes gelegd. Ook een aantal schuine stukken. Op sommige plekken hebben we er worteldoek onder gelegd, andere niet. Daar heb ik spijt van, want nu groeit daar gras. Is niet erg paarden staan nog steeds droog, maar het oogt minder fraai. We hebben er grof grind in liggen. In het begin vind je her en der dan grind terug, maar een half jaar later is het ingeklonken. De paarden krijgen het met modder wel in hun voeten, maar het komt niet vast te zitten.
Op vier plekken ben ik heel tevreden over de grindmatten. Maar op 1 plek waar ze dus met modderige voeten op het droge komen, daar zijn de matten helemaal vermodderd en laten geen water meer door. De fout die we daar gemaakt hebben is dat het in een kuil lag als het ware. Niet echt een kuil, maar toch wel een holling. Maar het gaat fout door de modderige voeten van het stuk vóór de matten. Alle modder die ze erop lopen laat het doorlaatbare dichtslibben. Er liggen daar geen worteldoeken onder.
Op de schuinere hellingen hebben we het gelegd om grip te geven en daar zijn we erg tevreden over. Wij hebben maar weinig geëgaliseerd en de grindmatten er zo opgelegd en volgestort met grind tot aan de bovenkant van het rooster. De matten zijn 4 cm hoog.
bart_daxke schreef:Mudcontrol, de plaat dat je gewoon in de modder kan leggen, zonder enige voorbereiding. Dit is wat de fabrikant beweerd en daarom kozen we voor deze duurste optie. Gisterenmiddag ze mooi geplaatst en na 1 uur al terug mogen weghalen… nog iemand zo’n negatieve ervaring? En tips voor de herplaatsing? Zie foto’s voor en na…