Overgebleven pony vriendin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Overgebleven pony vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-23 21:15

Beste mensen,

Mijn vriendin haar jeugdpony is sinds gisteren alleen te komen staan. Zijn maatje is overleden. Hij is alleen al 30 jaar en ze willen hierna geen pony’s meer.

Hebben jullie tips om aan een pony maatje te raken omgeving Vroomshoop? Websites, personen, stallen etc?

Ze willen dus niet zelf een nieuwe pony kopen maar dat er eentje van iemand bij komt die bijvoorbeeld ook op pensioen is. Dit zodat arme Tieske niet alleen weg kwijnt. Hij is verder nog gezond dus inslapen is geen optie. Shetlanders kunnen behoorlijk oud worden namelijk. Ze worden super verzorgd met altijd genoeg gras en hooi. En een stalletje erbij.

Kom maar op met de tips! :D

Hevonen

Re: Overgebleven pony vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:20

Heb dezelfde situatie meegemaakt. Ben op zoek gegaan naar eenzame pony's in de omgeving. en toen had ik ineens twee pony's en een paard... paard is weer weggegaan, pony is gebleven, en toen de eerste pony voor wie ik een maatje zocht was overleden, heb ik via Paard zoekt Baas weer een pony erbij gehaald om de overgebleven pony gezelschap te houden. Helaas heb ik beide dieren na een paar jaar door (mijn) gezondheidsklachten moeten wegdoen. Via PzB hebben ze samen een heel fijn huis gevonden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 13:20

Is er geen lokale facebook groep ofzo? Hoeft niet eens paard gerelateerd te zijn, maar zou daar eens een oproepje plaatsen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-23 13:22

Bedankt voor de tips zal alles doorgeven!

Ik heb zelf al op fb een oproepje gedeeld inderdaad!