Al langere tijd lees ik interessante topics en ik vind het leuk om te zien hoeveel verschillende invalshoeken er zijn op bepaalde onderwerpen

Graag zou ik advies / ervaringen willen uitwisselen voor (mogelijke) verhuur van een weide. Zowel van huurders als verhuurders!
Wij hebben een hectare grasland "over", daardoor zitten we er over na te denken dit te gaan verhuren. Het ligt wel naast ons huis. Wij wonen op de Veluwe naast het ruiterpad, vanwaar je zo het bos in rijdt met prachtige routes. Daarnaast hebben wij een buitenbak met agtenberg bodem & longeerbak (incl verlichting).
We hebben verder geen pensionklanten naast onze eigen paarden en twijfelen nu of het een optie is om de hectare te verhuren aan 1 iemand met bijv. 3-4 paarden. Wij zijn al eens benaderd door mensen die bijv. een bedrijf hebben in coaching, waarbij het natuurlijk ideaal is dat de accommodatie bij ons "prive" is en er verder geen drukte is van andere mensen. Maar, we willen eigenlijk ook weer niet te veel aanloop.
De weide heeft een wateraansluiting met automatische waterbak, nieuwe omheining en een ruime schuilstal met opberghok (afsluitbaar). Wij doen zelf al het onderhoud van de weide (bemesten, slepen etc.), verzorging moet wel zelf gedaan worden. Eigenlijk heb je dus een geheel eigen plekje inclusief rijbak.
Het is ergens ook spannend, want het moet wel erg goed klikken en we geven een stukje privacy op. Maar het is ook erg leuk onze hobby te gaan delen en het is natuurlijk een fijne bijverdienste. En, volgens mij kun je goede afspraken maken over veel zaken als het 1 huurder betreft. Wat zijn nou dingen die we echt moeten overdenken, wat zijn jullie ervaringen positief & negatief? En tsja... wat zouden we hiervoor kunnen vragen per maand?
Alvast bedankt voor het meedenken en we zijn benieuwd naar jullie reacties.