Wat staat er in jouw springwei/menwei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Wat staat er in jouw springwei/menwei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 17:54

Ik ben opzoek naar inspiratie voor een spring/crosswei. Vooral een combinatie van spring en menhindernissen zou ik boeiend vinden. Helemaal bonus zou zijn als je er aan de hand ook nog wat mee kon ( een waterbak is daar bijvoorbeeld het perfecte voorbeeld van :) )

Als je foto's hebt graag, weet je ergens een locatie die dit heeft waar ik kan gaan kijken ook goed :)

Moet voor de recreatie ruiter zijn, moet een tinker overheen kunnen, geen Eventer van 1.80 :') . Ja, die mag ook, maar veiligheid en fun gaat voor uitdaging zeg maar :) .

Ik heb het idee dat dat er weinig is in onze omgeving dus inspiratie is meer dan welkom :) Heb jij iets staan in je bak waarvan je denkt: dit is 't! Dan hoor ik het graag :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:15

Bij de Zoetermeerse menvereninging hadden ze 9 bielzen op 3 meter afstand van elkaar in een vierkant gezet, dus 3 rijen van 3. En dan de bielzen rechtop een stuk in de grond.

Daar kun je dan ook balken tussen hangen als je op de bielzen daar mogelijkheden voor maakt.

Of van die langwerpige "bloembakken", daar kun je mooi tussendoor rijden als Menner en overheen springen als eventer, eventueel kun je daar dan ook nog wilgentakken op zetten om de hindernis te verhogen/spannender te maken.

Of een brug, is zowel aan de hand als voor menners en eventers leuk en interessant!

Cioccolato

Re: Wat staat er in jouw springwei/menwei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 18:29

Als eventer zeg ik vooral een heuvel. Met een heuvel kant en een afsprongen kant. Als je 1 pad over de heuvel heen maakt kan een menwagen daar over heen en dan een T met afsprongen. Als je snapt wat ik bedoel. Je ziet het ook veel op spring stallen.