Als we op transport gaan dan schuurt Marengo zijn staart altijd open. Verder schuurt hij zijn staart nooit. Ik denk dat het komt omdat hij met zijn gat tegen de achterwand steun zoekt en zo al zijn haren uittrekt, waardoor zijn staartwortel begint te bloeden (ja zo erg is het).
We bandageren zijn staart ondertussen met een gewone bandage en een fleece bandage, met daartussen soms ook nog zo een stripbandage die je dan moet vastmaken met een elastiek aan zijn buik, als jullie snappen wat ik bedoel? Ook heeft hij een staartflap aan zijn deken. Zondagochtend heeft hij gewoon alle bandage eraf gekregen, savonds hebben we dan enkel de twee 'gewone' bandages aangedaan en dan had hij ze naar beneden geschuurd.
Heeft er iemand tips? Kunnen we misschien iets bevestigen aan de wand van de vrachtwagen? Ik heb ook wel wat schrik om hem die steun weg te nemen. Vroeger stond hij nochtans niet zo op transport, dit doet hij nadat hij eens in een slecht trailer stond en gevallen is.

waarschijnlijk maak ik hem niet goed vast. Wij hebben zo een elastische singel, die ik dan rond zijn buik vast maakt, maar die singel schuift dan op waardoor koker naar beneden kan schuiven. Kan iemand mij uitleggen hoe ik die koker goed moet bevestigen?