Ervaringen rubbermatten in zeecontainer stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHaffie

Ervaringen rubbermatten in zeecontainer stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 23:01

We hebben al jaren een omgebouwde zeecontainers voor de pony's.
Nu heb ik er een haflinger bij die al het strooisel opeet.
Nu zit ik te denken om er rubber matten in te leggen.
Maar welke zijn goed en hoe zijn jullie Ervaringen.

Avalanche

Re: Ervaringen rubbermatten in zeecontainer stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:20

Goh, persoonlijk vind ze met strooisel prima en zonder echt vreselijk. Het kan wel als je ook een goede manier hebt om het vocht af te voeren. Maar bij iets een oneffen vloer bleef er bij mij plas in staan, en de mest lag echt overal...... ik vond het echt ontzettend smerig. Dan liever voor strooisel kiezen wat hij niet kan eten, zoals zaagsel (vlas willen dit soort pony's ook nog weleens proberen) en echt een goede dikke laag neerleggen. Blijft je box veel schoner :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:45

Bij een dichte bodem lijkt het mij inderdaad niet zo geschikt. Ik heb het in een schuilstal gehad en dat beviel goed, maar die bodem was niet dicht, dus vocht kon gewoon in de bodem zakken.

FjordHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 08:24

loulou schreef:
Bij een dichte bodem lijkt het mij inderdaad niet zo geschikt. Ik heb het in een schuilstal gehad en dat beviel goed, maar die bodem was niet dicht, dus vocht kon gewoon in de bodem zakken.

De bodem bestaat uit hardhouten planken nu loopt het ook goed weg

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 08:28

Ik zou wel heel goed nagaan of de bodem echt echt vlak is, anders wordt het echt een vieze bende, en moet je 2 keer per dag de boel leegtrekken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 08:47

Eet je Haflinger zelfs zaagsel/houtvezel? Dat zie je eigenlijk nooit.

Rubber matten zijn fijn om het punt waar het strooisel wat opzij geschoven is niet beton-hard te laten zijn, maar als enige bodembedekking vind ik het absoluut niets.

Venhorst heeft nu een halfcompost-achtig product als nieuwe bodembedekking, dat zou in jouw geval ook nog een optie kunnen zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:27

FjordHaffie schreef:
loulou schreef:

De bodem bestaat uit hardhouten planken nu loopt het ook goed weg

Dan kan het misschien wel .
Ik had 1x1m vochtdoorlatende speelgoed tegels. Ze zijn heel zwaar en liggen daardoor ook stabiel

FjordHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 21:54

Mizora schreef:
Eet je Haflinger zelfs zaagsel/houtvezel? Dat zie je eigenlijk nooit.

Rubber matten zijn fijn om het punt waar het strooisel wat opzij geschoven is niet beton-hard te laten zijn, maar als enige bodembedekking vind ik het absoluut niets.

Venhorst heeft nu een halfcompost-achtig product als nieuwe bodembedekking, dat zou in jouw geval ook nog een optie kunnen zijn.

Dank je wel.
We proberen nu zaagsel maar ze begon er al op te knabbelen

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:03

Ik heb dit! Ik heb er een rubberen mat van Cowrubber in liggen https://cowrubber.nl.

Ook in een omgebouwde container met hardhouten vloer. Ik vind het zelf ideaal, maar ik gooi er nog steeds in de winter wel wat stro in. Nu hebben ze bij ons een uitloopstal dus mesten ze eigenlijk altijd buiten op een enkele keer na dus ik schep alleen af en toe een dun laagje vies stro weg.

Edit: wij hebben de matten overigens ook buiten en ze gaan er heerlijk op liggen of rollen