Help mijn bril ruikt naar paard....

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Neon

Help mijn bril ruikt naar paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-23 21:18

:+ :+ :+

Ik ben zo briljant geweest om mijn kunststof bril (denk ik) met glazen glazen :+ in de poetskoffer van het paard te laten liggen...

Paardlief is een beetje een smeerkees... en hij vindt het keitof om zijn lichaam te decoreren met piesvlekken... helaas ruiken die piesvlekken niet geweldig... en ruikt de poetskoffer dus ook niet fantastisch... mijn bril (na een week poetskoffer-bewoner te zijn geweest...) evenmin goed...

Nu is dus de vraag... hoe ga ik die geur uit de bril krijgen? Want dit zo vlak op je neus... is eigenlijk: -O- }>

Avalanche

Re: Help mijn bril ruikt naar paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:22

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! :') :') :')

Toen ik een bril had maakte ik hem schoon in de afwasmachine (alleen even goed je glazen beschermen). In een waszak werkt dat wel goed.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:23

Een poosje in een sopje van niet bijtend iets laten weken? Bijv met veel sterk ruikende shampoo?

winterbuitenrit

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:35

Je zou kunnen kijken of je je glazen eruit kunt drukken en dan je montuur indd even goed poetsen. Afwasmiddel zonder citroenzuur of limoenzuur gebruiken!

Of gewoon even langs de opticien, bezorg je die ook een leuke dag :')

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-23 21:47

:+ heel fijn ja _O- ik zie zijn hoofd al voor me :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:56

TurboDi schreef:
Je zou kunnen kijken of je je glazen eruit kunt drukken

En dan je montuur (of nog erger, de glazen) breken. Er zitten schroefjes in, als je de glazen er uit wilt halen. En dan weet je ook zeker dat je ze er ook weer correct in krijgt.

Maar gewoon een uurtje weken in een afwassopje zou voldoende moeten zijn.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:11

Gewoon heel voorzichtig met dreft of een andere zeep en warm water schoonmaken. Afwasmiddel met citroengeur werkt ook goed. Zou dat proberen voor je hem laat weken. Zorg ervoor dat je het water niet te warm maakt, sommige soorten lijm kunnen oplossen door warm water.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:13

Dreft en warm water... ;)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:15

Optiekmedewerker hier :+ Ik zou niet aan de slag gaan met bijtend spul en of dreft. Ik zou kijken of je je bril even af kan geven bij de opticien waar je je bril hebt gekocht. Die kan even de glazen eruit drukken (kunstof is vrij simpel ;) ) en dan kan je bril even weken in een machine waar je ook sieraden mee schoon kan maken. Of de geur er 100% uitgaat durf ik je niet te vertellen, maar we krijgen een hoop smerige brillen weer prachtig schoon :D

IG: @arabierjoep

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:15

Ik zou heel erg oppassen met het gebruik van afwasmiddel. Dat is veel te agressief en kan de coating van je glazen aantasten. Lijkt het net of je met je vette vingers oo je bril bezeten hebt. Nog irritanter dan een vieze geur. De brillenwinkel bij ons zegt altijd alleen zeep voor je handen gebruiken maar liever niet te vaak

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:36

Isabel_k schreef:
Optiekmedewerker hier :+ Ik zou niet aan de slag gaan met bijtend spul en of dreft. Ik zou kijken of je je bril even af kan geven bij de opticien waar je je bril hebt gekocht. Die kan even de glazen eruit drukken (kunstof is vrij simpel ;) ) en dan kan je bril even weken in een machine waar je ook sieraden mee schoon kan maken. Of de geur er 100% uitgaat durf ik je niet te vertellen, maar we krijgen een hoop smerige brillen weer prachtig schoon :D

Dit dus. En voor het laatste zweempje piesgeurje bril een poosje in een bakje met baking soda leggen. Dat absorbeert de geur.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:49

Dit zijn absoluut mijn favoriete bokt topics :')

Je kunt hem altijd nog op Marktplaats zetten, voor pennymeisjes :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-23 22:56

:+ uiteraard had ik 'm al een uur in de dreft geweekt :P oeps... hij lijkt ook wat vettig nu... ik denk dat het een opticien tripje wo4dt morgen

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:16

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:20

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 01:17

Ben ik nu de enige die denkt, heerlijk de hele dag de geur van je paard bij je :)

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 02:22

superpony schreef:
Ben ik nu de enige die denkt, heerlijk de hele dag de geur van je paard bij je :)

Ligt eraan welk paard. Sommige vind ik wel lekker ruiken en andere niet. Als ik hoor dat deze vaak naar pies ruikt zou ik niet zo happy zijn hahaha.

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 07:31

Avalanche schreef:
Dit zijn absoluut mijn favoriete bokt topics :')

Je kunt hem altijd nog op Marktplaats zetten, voor pennymeisjes :D

Of vieze mannetjes die dit geil vinden, net als gedragen sokken.

Ice_tea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 07:35

Misschien is dat wel een gat in de markt :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-23 08:00

Mja... :+ de piesvrije plekken van het paard ruiken prima :P echter.... bij aanwezigheid van piesgeur... is het zo dat de piesgeur overheerst... en dat temperde de feestvreugde wel wat...

De bril is overigens verpest... ik had 'm al direct in een bak afwasmiddel met citroen geur gelegd alvorens het alwetende bokt geraadpleegd te hebben :P eerst had ik m al 3 x schoon gemaakt onder de kraan met lauwwarme en afwasmiddel...

Ik heb dus 3 doodzondes begaan...
1. Afwasmiddel
2. Om het extra erg te maken... was het ook nog met citroen extracten...
3. Ik heb direct gehandeld zonder eerst alwetend bokt te raadplegen / geduld te hebben... :P

De bril in kwestie is gedeeltelijk wit uitgeslagen :+ en heel eerlijk... je ziet er echt aan dat het oorspronkelijk niet de bedoeling was dat het wit was :+ dat resultaat is eigenlijk best jammer... want ik vind dat dit best had mogen uitzien alsof dit zo hoorde :P

ik kan inmiddels vertellen dat afspoelen en voorzichtig met afwasmiddel poetsen de geur niet weg haalde... het weken in de bak werkte volgens mij wel best goed tegen de geur... Maar ja... ik weet het en niet zeker... en de bril ziet er uit als een soort van scheepswrak..

Toch bedankt voor de adviezen medebokkers :P wellicht dat iemand anders er nog wat aan heeft _O-
Laatst bijgewerkt door Neon op 18-02-23 08:08, in het totaal 4 keer bewerkt

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:00

Oei dit topic had ik kunnen openen haha...

Ik zou idd even langs de winkel gaan...
Laat je even weten of het lukt?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:22

Isabel_k schreef:

Nu ken ik mijn opticien al 30 jaar en die gooit de brillen al zo lang als ik weet in een ultrasoon badje met een druppeltje dreft hoor...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:37

Wat een topic, hilarisch.

Ontzettend balen dat je bril verpest is trouwens! Zijn over het algemeen dure krengen.

Doe wel en zie niet om

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:42

Neon schreef:
Mja... :+ de piesvrije plekken van het paard ruiken prima :P echter.... bij aanwezigheid van piesgeur... is het zo dat de piesgeur overheerst... en dat temperde de feestvreugde wel wat...

De bril is overigens verpest... ik had 'm al direct in een bak afwasmiddel met citroen geur gelegd alvorens het alwetende bokt geraadpleegd te hebben :P eerst had ik m al 3 x schoon gemaakt onder de kraan met lauwwarme en afwasmiddel...

Ik heb dus 3 doodzondes begaan...
1. Afwasmiddel
2. Om het extra erg te maken... was het ook nog met citroen extracten...
3. Ik heb direct gehandeld zonder eerst alwetend bokt te raadplegen / geduld te hebben... :P

De bril in kwestie is gedeeltelijk wit uitgeslagen :+ en heel eerlijk... je ziet er echt aan dat het oorspronkelijk niet de bedoeling was dat het wit was :+ dat resultaat is eigenlijk best jammer... want ik vind dat dit best had mogen uitzien alsof dit zo hoorde :P

ik kan inmiddels vertellen dat afspoelen en voorzichtig met afwasmiddel poetsen de geur niet weg haalde... het weken in de bak werkte volgens mij wel best goed tegen de geur... Maar ja... ik weet het en niet zeker... en de bril ziet er uit als een soort van scheepswrak..

Toch bedankt voor de adviezen medebokkers :P wellicht dat iemand anders er nog wat aan heeft _O-

Mijn zwarte bril is ook wel eens wit uitgeslagen.
Achteraf denk ik ook door de dreft -O-

Ik kreeg toen de tip naaimachine olie op het kunststof gedeelte te smeren. Ik heb het nooit gevonden om te kunnen testen, maar wie weet heb je er wat aan?

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:02

Heb je hem niet verzekerd?
Dan kun je nieuwe aanvragen, mijne was serieus weg, nieuwe aangevraagd en was binnen paar dagen geregeld