Wie wil met mij meedenken voor de inrichting van mijn wei naar een paddock paradise?
Zo is het nu:

Ik heb een nachtweide naast het huis afgezet, met "wolf werende" omheining. De paarden hebben een paddock, waar een schuilstal komt en de waterbakken staan. Deze weide is ongeveer 7.500 m2.
Ik wil in ieder geval een track maken, om vanaf de track strookbegrazing te kunnen toepassen. Om de strookbegrazing goed te kunnen uitzetten leek het mij het makkelijkste om een track te maken over de twee heuvels/bergen. De track zou dan vanaf de paddock, buiten langs de nachtweide en over de heuvels/bergen lopen, dit is ongeveer een track van 200 meter. De heuvels zijn ruim 2 meter hoog met brede schuine kanten, waar de paarden goed over op en af kunnen lopen.
In de toekomst zou ik nog graag een ovaalbaan willen in de weide:

Aan de voorkant van het huis heb ik nog een weide van ongeveer 3.000 m2 (niet op de kaart

Hoeveel IJslanders zouden volgens jullie kunnen op een weide van 10.500 m2? Ik heb nu trouwens 3 volwassen IJslanders met 2 veulens. Het mooiste zou zijn als ik ze ongeveer 6 tot 8 maanden per jaar voornamelijk gras zou kunnen voeren met snachts hooinetten in de nachtweide. Voor heoveel IJslanders zou dit dan geschikt zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken