Stang&Trens hoofdstel Kieffer Salzgeber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:08

Ik hou persoonlijk van: Less is more...

Ik heb liever dat mijn paard de aandacht trekt, als zijn opzichtige hoofdstel, dekje, enz...

Is er niemand vd club die je zulke hoofdstellen heeft?
Vraag je of je ze mag lenen. Even op Q passen, foto maken, en dan vergelijken Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:12

Ik heb dit hoofdstel gehad in gewoon trensmodel.
Na een maand waren de goudrandjes vervangen door een plastic lichtblauw kleurtje Ik neem aan dat dit niet de nieuwste modellen zijn (daar is het goud in de neusriem en met een plastic laagje erover zodat ze niet direct weer blauw worden)
Leer is opzich wel soepel, maar heeft veel onderhoud nodig, en om nou te zeggen dat het goede kwaliteit is....
Nu vind ik de gouden randjes niet mooi meer, maar bij sommige paarden kan het misschien wel mooi zijn.

Zo'n hoofdstel zoals je nu hebt, neutraal met een leuke frontriem en chique neusriem, vind ik veel netter staan. De gouden randjes maken het wat ordinair en goedkoop.

[edit; even weer naar de foto gekeken: ik vind een gedeeld kopstuk (helemaal voor S&T wel errrug mooi)]

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 00:14

bijna niemand heeft een S&T hoofdstel, eentje om precies te zijn en dat is een gewone, niet dun en niet dik, en van bruin leer dus ja

bij mn pony had ik ook altijd zoiets van less is more, simpel hoofdstel, geen dikke aansnoerneusriem, gewone zwarte frontriem enzo

maar toch vind ik het wel iets hebben om bij Q wat meer te doen, versierde frontriem, wit dekje met zwarte rand en gouden koordje erop(maar bij wedstrijden waar we met heel de club heengaan moet er gewoon een clubdekje op)

moet ook zeggen dat ik wanneer ik sta te kijken op een wedstrijd en een mooi paard met chique hoofdstel en dekje etc langs zie komen er eerder naar kijk dan hetzelfde paard zonder al die versierselen

maar dat is een kwestie van smaak, en t verschilt ook erg per paard!
sommige paarden zijn juist veel mooier met minder

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:16

Ik denk dat Lydiia daar wel een goed punt heeft, zo'n hoofdstel ben je denk ik vrij snel zat.
Wat er zitten best veel opvallende details aan waar je op den duur snel op uitgekeken raakt.
Ik zelf ga voor een bruin paard liever voor 1 opvallende item en de rest wat neutraler. Persoonlijk vind ik dan een gewone brede neusriem en smalle bakstukjes erg mooi, daarbij dan wel een opvallende frontriem met steentjes.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:20

Ik heb op mijn hoofdstellen over het algemeen, een opzichtige frontriem
(zo'n swarovski) en een simpele neusriem, meestal zonder sperriempje.

Ik heb zondag wedstrijd, zal de pics op bokt zetten, denk dat voor mijn vosje, less is more geld Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:20

Ik heb de gewone versie maar dan met zilver en vind het een geweldig hoofdstel. Hoor hier allemaal verhalen over afbladderen maar hier heb ik absoluut geen last van. Vind het een prima hoofdstel en zou het voor €87,- meteen aanschaffen!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:28

Misschien heb je dan het nieuwere model emse_27.

En wat sjuimpje zegt, ben ik het ook wel mee eens. Leuke frontriem met steentjes (ik heb die met pareltjes gekregen toen mijn paard alleen maar omhoog ging *LOL* ), smalle bakstukken met samursluitingen, en brede maar nette neusriem.
Maar dan wel dat gedeelde kopstuk bij een S&T Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:30

Ik heb 'm al anderhalf jaar... gekocht bij Hyporama Tentenkamp.
Misschien heb ik juist het originele model? Vreemd zeg dat er kwaliteitsverschil is!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:35

Denk dat het er ook vanaf hangt hoevaak je het schoonmaakt, waarmee, en hoeveel je paard zweet, hoevaak je het gebruikt (bv alleen op wedstrijden of ook in de training)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:36

ooowww hahahaha ik maak het nooit schoon Haha! tot nu toe pas 3x ofzo hahaha

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 00:42

Lydiia schreef:
Misschien heb je dan het nieuwere model emse_27.

En wat sjuimpje zegt, ben ik het ook wel mee eens. Leuke frontriem met steentjes (ik heb die met pareltjes gekregen toen mijn paard alleen maar omhoog ging *LOL* ), smalle bakstukken met samursluitingen, en brede maar nette neusriem.Maar dan wel dat gedeelde kopstuk bij een S&T Haha!


hetzelfde als ik nu dus al heb, maar dan in S&T uitvoering Tong uitsteken

maar t wordt niet een hoofdstel voor dagelijks gebruik, over een tijdje ga ik er in de les mee proberen te rijden, en als dat eenmaal gaat, dan op wedstrijd en dus af en toe tijdens de les, meer niet
dus denk niet dat ik er heel snel op uit ben gekeken

moet dan wel als ik een andere frontriem wil een speciale bestellen met gedeeld kopstuk, maargoed alles is te bestellen!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:43

Esme_27 schreef:
Ik heb 'm al anderhalf jaar... gekocht bij Hyporama Tentenkamp.
Misschien heb ik juist het originele model? Vreemd zeg dat er kwaliteitsverschil is!


Het origineel is naar mijn weten juist het slechte model. Ik had die namelijk, en een nóg slechtere versie lijkt me onwaarschijnlijk Knipoog

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:45

Renske20 schreef:
hetzelfde als ik nu dus al heb, maar dan in S&T uitvoering Tong uitsteken


Ik denk dat je het gewoon op Q moet zien Lachen

Ben benieuwd naar je keuze.
En op die manier zal je dr wel lang plezier van hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 00:48

zodra ik iets heb, komen er natuurlijk meteen foto's Knipoog

ben ook benieuwd naar jouw foto's petit!
maar ik dacht dat je met less is more, zelfs geen versierde frontriem bedoelde, maar die heb je dus wel, dat hoort er meestal wel bij, en bij sommige paarden is dat idd genoeg Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:53

Ben benieuwd, en ik zal speciaal zondag een pic van zn koppie maken Knipoog

Maar ik heb idd wel een opvallende frontriem Haha!
Rest is simpel zwart met aansnoerneusriem zonder sperriempje.

"Hoort erbij" ik moet als springmiep er wat aan doen als ik eens een proefje rijd Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:56

Ehm ja, eigenlijk hetzelfde dus renske Haha!
Dit hoofdstel vind ik hem ook geweldig staan. Denk dat hij een minder ondeugend kopje krijgt met dat kieffer hoofdstel Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:01

Lydiia schreef:
Ehm ja, eigenlijk hetzelfde dus renske Haha!
Dit hoofdstel vind ik hem ook geweldig staan. Denk dat hij een minder ondeugend kopje krijgt met dat kieffer hoofdstel Tong uitsteken


haha als ie dan ook meteen minder ondeugend wordt qua gedrag koop ik het hoofdstel zeker *LOL*

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:02

Volgensmij kan kieffer dat niet garanderen Schijnheilig

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:02

Ik denk dat hij niet voor niets in de aanbieding is. Het zal die versie wel zijn waarvan het goud er binnen de kortste keren vanaf is.
Ik zou de gok niet nemen als ik jou was.

Zelf heb ik de zilveren versie, zie ook deze foto:

Afbeelding

Het leer vind ik trouwens van prima kwaliteit, maar ik weet dat er met de gouden versie bijzonder veel problemen zijn.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:03

Het hoofdstel van Fitzroy vind ik er al minder ordinair uitzien. Leuk netjes afgewerkt hoofdstel lijkt het hier Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:05

En ook niet zo grof, zit er uit als vrij dunne riempjes.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:07

ja die van Fitz is mooi! ziet er echt super uit!
maar die kleur staat niet op Quentin

ik heb trouwens evenverder gezocht op bokt en er was iemand die met goudverf de randjes had bijgewerkt, met goed resultaat

en ach, anders poets ik gewoon errug hard en ga er dan met zwarte leerverf overheen(perfecte verf, onze bank die door de honden en katten geregeld wordt mishandeld is er ook steeds mooi mee bijgewerkt)

ik twijfel nog, heb divoza gemaild dat de aanbieding die ik op papier heb staan niet op de site te vinden is, en hij rekent hem dus voor de 167 euro, wacht ff hun reactie af.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:10

Ik geloof niet in oververfen met goudverf Tong uitsteken
Het hoofd wat het hoofdstel draagt op de divoza foto staat me eerlijk gezegd ook niet helemaal aan, misschien komt het daar wel door Knipoog
En 80 euro is niet veel voor een hoofdstel, je kan hem altijd nog houden als trainingshoofdstel als hij lelijk wordt, en je een nieuwe koopt voor wedstrijden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:15

op de divozafoto vind ik hem ook niet mooi, heb hem in t echt gezien en dan ziet ie er beter uit. die van Fitz ziet er ook mooier uit, meer zoals ie in t echt is.

maar goed, bestellen kan altijd, terugsturen ook Tong uitsteken
als ze hem nog hebben dan bestel ik hem gewoon, is het echt nix, dan gaat ie weer terug.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:55

Ik heb die gouden kermisattractie van Kiefer ook (alleen dan de gewone uitvoering). Ik vind het nog steeds een mooi hoofdstel en Tjalko kan dat god aan zijn hoofd ook wel hebben. Waar ik alleen absoluut niet tevreden over ben is de kwaliteit leer! Alle leertjes zijn aan weerszijde gestikt en bij mij scheurt het leer vanaf het eerste overdwars tussen de gaatjes van de stiksles (volgen jullie het nog??). Het leer voelt vered wel soepel...

Met het gouden randje heb ik geen problemen, dat is nog net zo opzichting als 2 jaar geleden! Knipoog