Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Met de omheining niet. Die van mij kruipt al onder 40 cm door
Maar dat is wel een mini van ongeveer 75cm.
Ik zou er dus een draadje onder spannen op 20/30cm, met een goede klap stroom.
Altijd gras is wel een spannende. Let goed op hoefbevangenheid.
Maar als je daar op let, waarom niet? Mijn mini doet het heel goed tussen de 2 groten.
[ [url=m/vRmyJF.jpg]Afbeelding[/url] ]
LaDonna75 schreef:Als er maar een goede klap stroom op staat voldoet je draad prima. Ik heb een pony van 1,15m achter 1 draadje op die hoogte. Hij heeft heilig ontzag voor stroomdraad en komt niet eens in de buurt.
Mijn welsh A ging ook echt niet onder de draad door. Shetjes zijn veel uitbraaklustiger dan iets grotere pony’s is mijn ervaring.
_suus19_ schreef:Ik weet niet of dat nou een kwestie is van goed opvoeden. Hoe voed je je pony’s op niet onder het draad door te gaan? Dan moet je er 24/7 naast gaan staan.
Onze shet ging overal onderdoor, ook met stroom erop. Die tik had ze er blijkbaar voor over, zeker met die dikke manen leek ze er niet zo’n last van te hebben.
TS ik zou voor wat grotere gaan als je niks wil doen aan de hoeveelheid gras en geen draadje eronder wilt spannen. Om vooraf al te zeggen dat je zo’n beestje dan wel 24/7 met een graasmasker opzet vind ik een beetje simpel en niet in het belang van het dier gedacht. Maar wie weet bedoelde je het niet zo kort door de bocht…
Wat denk je van een jonge welsh? Die kunnen wat meer hebben omdat ze nog in de groei zijn, zijn wat minder klein en uitbreekgevoelig dan een Shetlander en dan heeft je jonkie meteen een speelmaatje.