Welke paddockplaten kunnen zonder opvulling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Welke paddockplaten kunnen zonder opvulling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 10:21

Misschien een beetje een vreemde titel

Ik ben op zoek naar paddockplaten of roosters welke niet opgevuld hoeven te worden met zand.
Bestraten of beton storten is geen optie wegens huur weiland.

Iemand enig idee? Heb al eens rondgekeken in het paddock paradise topic en op internet. Tot nu vond ik enkel de mudcontrol platen. Maar wie weet zijn er nog andere opties?

SUSANNEx

Re: Welke paddockplaten kunnen zonder opvulling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:27

Zijn stelconplaten een optie? Volgens mij kun je die via een loonwerker ook wel eens 2ehands krijgen en deze willen ze vaak ook weer overnemen als je ze weg zou willen laten halen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 10:32

SUSANNEx schreef:
Zijn stelconplaten een optie? Volgens mij kun je die via een loonwerker ook wel eens 2ehands krijgen en deze willen ze vaak ook weer overnemen als je ze weg zou willen laten halen.

Nee helaas, plek is niet te bereiken met zwaar materiaal + verhuurder wilt niks van beton zien, roosters kon hij nog meeleven zeg maar

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:32

Mudcontrol is de enige, al de andere dien je vlak te leggen en op te vullen.
Mudcontrol zelf raadt ook aan om het vlak te leggen, het kan zo op grond/modder, maar beste resultaat is vlak en beetje gevuld.

Stelconplaten of mutategels zijn idd een mooie en vaak betaalbare optie.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 10:33

Duhelo schreef:
Mudcontrol is de enige, al de andere dien je vlak te leggen en op te vullen.
Mudcontrol zelf raadt ook aan om het vlak te leggen, het kan zo op grond/modder, maar beste resultaat is vlak en beetje gevuld.

Stelconplaten of mutategels zijn idd een mooie en vaak betaalbare optie.

Vlak leggen kan gewoon, ligt nu geel zand in met drainagedoek eronder. Maar voer daar vaak hooi en dan wordt het 1 prutbende van zand gemengd met hooi en mest.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 10:34

Oh, als je al zand en drainagedoek hebt, zou je ook voor de G4 tegels kunnen opteren. Die moeten op zich wel wat opgevuld worden, maar zal wel netter opruimen dan gewoon hooi in het zand.

De mudcontrol zijn echter wel effectief de beste en hier ben je zeker van.
Kan je ev combineren? Kleiner stukje mudcontrol rond de voerplekken, en de rest in G4?
Op flanders horse expo zal er een beurskorting zijn, op equitana vast ook.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 10:37

Combineren kan ook, zal straks even foto posten hoe het nu is, misschien hebben er nog mensen goede ideeën. Ga die G4 tegels nog eens bekijken, heb ze wel eens voorbij zien komen maar nog niet in verdiept. Flanders komt net wat vroeg maar wie weet kan ik inderdaad op equitana een leuke korting vinden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 13:28

Ik heb de G4 tegels gehad. Wij hadden ook een track met zand. Op deze plek groeide wel gras en het was vlak. Het moet wel vlak zijn.
Wij hebben de roosters er boven op gelegd, maar je zou prima een klein laagje zand eraf kunnen schrapen en ze daar op leggen, dan kun je met het zand de roosters weer vullen.
Afbeelding

En een laagje er over om de roosters te vullen. Dat bleef super liggen. Dit stuk is een paar keer overstroomd, werd veel gebruikt door de paarden als het goed was en het bleef super stevig.
Afbeelding

Afbeelding

En wat voor ons een noodoplossing was, maar voor jou misschien ook nog interessant:
Afbeelding

Blijven wel beter liggen als je ook opsluitbandjes gebruikt. Of zwaardere/grotere rubberen tegels. Ik had ze 50x50 en 4,5cm dik. Maar je hebt ze ook dikker of van 1x1 meter.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 14:46

Ik heb in mijn stal ook rubberen speeltuintegels, liggen bij mij wel op een stukje droogbeton, maar op zand zou dat ook wel prima liggen.
Wat ook kan werken is kunststof varkensroosters, ik heb een partij van 50 m² gratis kunnen ophalen en liggen er al 4 jaar naar alle tevredenheid.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 15:42

Rubber staltegels heb ik in de stal, maar dat vind ik buiten minder mooi :+
Kunststof Varkensroosters had ik een hele stapel gehaald, heb die rond 1 hooiplek liggen maar helaas graven ze er geregeld zand vanaf en dan wordt het voor mijn merrie (op orthopedisch beslag) erg glad helaas :(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:03

ja, die ervaring heb ik ook, de eerste twee jaar lagen ze met een goede laag zand erop perfect. Ondertussen ligt het zand eronder en de platen bloot, blootsvoets is het nog ok, maar nat en voor mijn merrie met ijzers idd wel gladdig.
Gelukkig zijn ze vrij verstandig en gaat die er nooit in volle galop erover heen (de blootvoeters wel), dus ik twijfel nog of ik die meeverhuis of een enkeltje container geef.
Moest ik jaarlijks wat zand aanvoeren was het wel prima eigenlijk.