vliegengordijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hooibaal12

vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 20:58

alvast een vraagje ivm aankomende zomer. Onze paarden hebben veel last van vliegen in de paddock en inloopstal ondanks eczeemdekens. Nu ben ik aan het kijken hoe we vliegen uit de stal kunnen houden zodat ze minstens op 1 plek rust hebben. zou een vliegen gordijn van touwtjes(bijvoorbeeld zelfgemaakt van strotouwtjes) veilig genoeg zijn of gaat dit te snel in de knoop waar de paarden verstrikt in kunnen raken? Iemand dit ooit geprobeerd? Zou t eventueel veiliger zijn door de touwtjes vol te rijgen met kralen of zo?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:10

Azmay

Re: vliegengordijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:37

Ik was erg tevreden over de vliegenvallen van BSI, vingen honderden van die rotbeesten weg zeker als ze in de zon hingen.

Een vliegengordijn gaat inderdaad of meteen kapot of je maakt hem stevig en hij is gevaarlijk. Die stroken zullen wel goed werken verwacht ik.

hooibaal12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:12

Azmay schreef:
Ik was erg tevreden over de vliegenvallen van BSI, vingen honderden van die rotbeesten weg zeker als ze in de zon hingen.

Een vliegengordijn gaat inderdaad of meteen kapot of je maakt hem stevig en hij is gevaarlijk. Die stroken zullen wel goed werken verwacht ik.

een vliegenval is met de hoeveelheid vliegen en steekbeestjes hier onbegonnen werk helaas. ik zal idd eens gaan kijken naar die lamellen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:28

Koop die lamellen niet te licht, want dan vliegen ze om je oren bij ieder zuchtje wind.
Je hebt ze in meerdere uitvoeringen, dus daar zou ik even goed naar kijken

hooibaal12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:41

loulou schreef:
Koop die lamellen niet te licht, want dan vliegen ze om je oren bij ieder zuchtje wind.
Je hebt ze in meerdere uitvoeringen, dus daar zou ik even goed naar kijken

Dat word helaas ook moeilijk... denk dat ik geen sterk genoeg bevestiginspunt er voor heb dan... maar ik zal even kijken en het uitzoeken. Iig bedankt