Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Het trucje met die gesp werkt dan beter. Maar je hoeft daar toch niet per sé een trucje voor te hebben? Je kunt je beugels ook op maat maken als je erop zit, en dan het nummer van het gaatje onthouden.
).
flettie schreef:Net wat jij gewoon lekker vindt rijden en zolang je je beugels maar niet kwijt raakt tijdens het rijden doordat ze te lang zijn, je je hakken niet teveel gaat optrekken en/of "op je tenen" gaat rijden.
Mijn instructrice op de rijvereniging vindt ook altijd dat ik mijn beugels te lang heb. Ik vind het fijn rijden, raak ze niet kwijt en kan mijn hakken nog steeds goed uitdrukken (en, vooral belangrijk, ik kan Fayette d´r bokken uitzitten).
Mijn prive-instructrice zegt niks over de lengte van mijn beugels maar die is mijn beugellengte al een aantal jaar gewend
) kom ik dan in de buurt van de 'dressuurlengte' ? Maar wanneer ik dat doe kan ik mijn hakken niet meer uitdrukken, verlies ik mijn beugels. Ik zit nu net op een punt dat als mijn beugels 1 maatje langer worden ik mijn beugels verlies en mijn hakken niet meer kan uitdrukken..
) YvonneAa"]
[quote="flettie schreef:Net wat jij gewoon lekker vindt rijden en zolang je je beugels maar niet kwijt raakt tijdens het rijden doordat ze te lang zijn, je je hakken niet teveel gaat optrekken en/of "op je tenen" gaat rijden.
Mijn instructrice op de rijvereniging vindt ook altijd dat ik mijn beugels te lang heb. Ik vind het fijn rijden, raak ze niet kwijt en kan mijn hakken nog steeds goed uitdrukken (en, vooral belangrijk, ik kan Fayette d´r bokken uitzitten).
Mijn prive-instructrice zegt niks over de lengte van mijn beugels maar die is mijn beugellengte al een aantal jaar gewend
) kom ik dan in de buurt van de 'dressuurlengte' ? Maar wanneer ik dat doe kan ik mijn hakken niet meer uitdrukken, verlies ik mijn beugels. Ik zit nu net op een punt dat als mijn beugels 1 maatje langer worden ik mijn beugels verlies en mijn hakken niet meer kan uitdrukken..
)
Dan kun je beter weer je beugels korter maken. Ik zou het bij mij eigenlijk eens moeten vergelijken met de beugelriemen van mijn vzh-zadel. Maar ik heb niet het idee dat er veel verschil in lengte zit tussen mijn vzh-beugels en mijn dressuurbeugels (bij mijn dressuurzadel). Misschien heb ik er in werkelijkheid wel verschil in zitten maar voor mijn gevoel niet
). Van de andere kant heb je bij een vzh vaak meer houvast dankzij de kniewrongen die je bij een dresuurzadel niet of minder hebt. Patsy schreef:Er is zoiets als de ideale lijn, schouder, heup, hak. Veel mensen hebben hun beugels te lang en daardoor hun onderbeen te ver naar voren, als je in de ideale lijn je hak goed kan uitdrukken, en je beugels niet verliest bij het lichtrijden maar je been toch mooi lang is, is het goed. (althans, dat zei mijn duitse instructrice altijd)
(zie mijn topic: (onder)benen naar achteren: tips?)
Unity"]
[quote="YvonneAa schreef:Maar is het niet zo dat als je op een vzh zadel zit en je voeten nét niet/wel onder de buik van het paar uitkomen dat dat dan met een dressuurzadel helemaal zo is? Of zitten je voeten dan op ongeveer gelijke hoogte?

Unity"]
[quote="YvonneAa schreef:Maar is het niet zo dat als je op een vzh zadel zit en je voeten nét niet/wel onder de buik van het paar uitkomen dat dat dan met een dressuurzadel helemaal zo is? Of zitten je voeten dan op ongeveer gelijke hoogte?

Je bedoeld dat jij 1.58 bent en een probleem hebt als de beugels hetzelfde blijven?
)