Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Ik vrees dat afgraven/afvoeren en vers zand er in (misschien in kombinatie met een stuk paddockroosters) de beste oplossing is. Is even slikken, maar je kunt dan weer járen vooruit.
Change3x schreef:Voor natte paddocks is drainage de enige blijvende goede optie. Wij zitten ook op zandgrond maar doordat de bodem steeds vaster wordt gelopen wordt deze ook natter met meer blub. Wij gaan binnenkort daarom draineren. Daarnaast halen wij altijd goed mest uit de paddocks, dat zorgt ook voor viezigheid.
Charmander schreef:Mijn ervaring is helaas dat geen enkele bodem goed blijft als er niet dagelijks gemest wordt en de paarden het als leefruimte hebben.
Heb je toevallig vlakbij buren met een rijbak? Dan zou ik daarmee proberen te regelen dat je een x aantal keer per week die bak kan gebruiken en een deel van je paddock verharden.
Charmander schreef:Mijn ervaring is helaas dat geen enkele bodem goed blijft als er niet dagelijks gemest wordt en de paarden het als leefruimte hebben.
Heb je toevallig vlakbij buren met een rijbak? Dan zou ik daarmee proberen te regelen dat je een x aantal keer per week die bak kan gebruiken en een deel van je paddock verharden.
Charmander schreef:Charmander schreef:Mijn ervaring is helaas dat geen enkele bodem goed blijft als er niet dagelijks gemest wordt en de paarden het als leefruimte hebben.
Nope nergens in de buurt een bak, wij wonen ook tussen 2 steenwegen in dus ik kan niet met haar te voet veilig ergens heen.
Edit: mijn stiefvader heeft ook zijn veto gesteld tegen draineren