Leasen van een paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjorsie12

Leasen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 09:29

Ik kan een trekpaardje leasen van 19 jaar, gewoon lekker wat grondwerk , poetsen, buitenritjes, maar wat is een redelijke leaseprijs? Wat zijn jullie ervaringen?
Lees het graag!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:52

Vaak is het ook afhankelijk hoeveel keer per week je erheen gaat.

Ik heb op een manege ooit een paard geleased voor 100€/maand. Mocht er wel zo vaak heen als ik wou.

Vraag is ook of het paard blijft staan waar die nu staat of op een stalling naar keuze mag gezet worden, want dan moet je vast ook de nieuwe stalkosten zelf betalen bovenop de leasingprijs.

Horsepride

Re: Leasen van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:59

50 euro per maand betaalde ik destijds inclusief les.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:19

Ooit betaalde ik voor 3 dagen in de week 150 euro. Achteraf vond ik dat best veel. Als dat v 7 dagen zpu zijn zou ik dat redelijk vinden. ( geen manege of stallingskoste op eigen land 24/7 buiten) overige dagen werd er ook regelmatig verhuurd

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 10:21

Paard blijft bij eigenaresse aan huis staan, dat is op 5minuten van mijn huis, er is een buitenbak en bos vlakbij, mogelijkheid tot les ook, ik kan er 4x per week naar toe waarvan gezien de leeftijd 2x bosritje wel genoeg is voor m zegt ze

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 10:22

Svadilfari1 schreef:
Ooit betaalde ik voor 3 dagen in de week 150 euro. Achteraf vond ik dat best veel. Als dat v 7 dagen zpu zijn zou ik dat redelijk vinden. ( geen manege of stallingskoste op eigen land 24/7 buiten) overige dagen werd er ook regelmatig verhuurd

Dat is best veel toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:25

Doe je ook klusjes daar?
Want anders is t meer verzorgpaard.
Zou Max 50 betalen/maand

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:48

Wat een redelijke leaseprijs is, ligt aan jezelf wat je ervoor over hebt. De een heeft nog geen 10 euro per maand voor over, de ander makkelijk 200 en komen de les kosten e.d nog erbij.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:02

Gezien de beperking van 2x per week een bosritje (dat klinkt ook als een kort ritje?) zou ik zeggen max €50 per maand en als je ook moet uitmesten enz vind ik dat ze in haar handjes mag knijpen en niks hoeft te vragen aan jou eigenlijk

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:09

De vraag is inderdaad of er ook klussen gedaan moeten worden. Jaren geleden kon je op mijn stalling een paard leasen voor 10 euro per dag zonder klussen. Daar was ook een binnenbak aanwezig.Voornamelijk in de vakanties werd van die leaseoptie gebruik gemaakt. Dus geen permanente lease. Dat was wel mogelijk, dan had je het paard voortdurend helemaal voor jezelf,ook zonder klussen, maar dan moest je zijn hele stalling + onderhoud betalen, net zo duur als een eigen paard. Maar zonder de nadelen daarvan.

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 14:53

Geen klusjes! Alleen t paard, maar gezien zijn leeftijd is vaak rijden een no go en ik ben zelf niet van de grote ritten, meer bosritje en grondwerk en lekker zonder zadel wat hobbyen in de bak. Er word verder niks gedaan met t paard, t is een beetje op pensioen dus helemaal beschikbaar voor mijzelf vandaar ook de lease optie

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:05

Sjorsie12 schreef:
Geen klusjes! Alleen t paard, maar gezien zijn leeftijd is vaak rijden een no go en ik ben zelf niet van de grote ritten, meer bosritje en grondwerk en lekker zonder zadel wat hobbyen in de bak. Er word verder niks gedaan met t paard, t is een beetje op pensioen dus helemaal beschikbaar voor mijzelf vandaar ook de lease optie

Dan is het gewoon huur. Wat je daarvoor wil betalen is helemaal aan jou en aan de eigenaren. Als het dus zonder klussen is dan vind ik het wel logisch dat je wat betaalt hoor. Want rijden op een manege is best duur en dan heb je geen paard voor jezelf om een band mee op te bouwen. En het onderhoud van een paard kost veel, weliswaar wat minder als hij aan huis staat maar ook dan nog veel.

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 16:18

Ja ik zie t ook zo als huur, want t paard is dan helemaal voor mij en verder niemand, bijdrage in het onderhoud vind ik dan ook normaal, t is alleen hoeveel, hier een foto van Max hij is nog fit en vinnig genoeg hoor!Afbeelding