Mest afvoeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees90

Mest afvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 12:32

Goedemorgen,

Door omstandigheden is het niet helemaal gelopen met mijn mesthoop / mestafvoer zoals gepland en gehoopt. De brug naar mijn locatie is beschadigd en kon daardoor ineens geen zwaar materiaal meer verdragen en ik kon dus daardoor geen goede oplossing meer maken voor mijn mest, ik ben in een hoek achter de stal gewoon verder gegaan met de hoop zonder opslag maar 'gewoon' op het land.. Helaas maar het was niet anders..

Nu willen wij dit binnenkort wel echt laten afvoeren. (we gaan draglineschotten regelen en rijplaten zodat er iig 1 dag zwaar materiaal overheen kan) Maar door wie? Ik kom er niet uit, kan geen mogelijkheden vinden.
Het is inmiddels een hoop van al enkele maanden met eerst alleen puur mest en sinds oktober ook stro / mest / urine er op. Van sowieso 3 paarden. Dus dit is inmiddels best veel.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Weten jullie een partij die ik kan benaderen die deze oude mest kan ophalen?

Regio Hoeksche Waard trouwens :) (Rotterdam / Dordrecht)

Dankjewel!!
Laatst bijgewerkt door Dees90 op 16-01-23 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Re: Mest afvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:36

Zet even je woonplaats/regio erbij?

Ik weet hier in de buurt van Roosendaal/Steenbergen (West-Brabant) een aantal loonwerkers die voor zulke klusjes gerust komen. Maar als jij in Friesland zit heb je daar weinig aan :-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:37

Loonwerker. Meeste handelen ook in mest, en anders weten ze wel een collega die wel in mest handelt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:54

Bij onze vroegere wei was er altijd een boer die het wilde hebben. Dat werd in het voorjaar opgehaald en direct op het land gegooid een paar honderd meter verderop. Later hebben we vaak een kar weggebracht naar mensen uit het dorp voor hun moestuin. Maar dan moet je zelf gaan scheppen, wat natuurlijk een flinke klus is als er zo veel ligt. Als het makkelijk toegankelijk is zou je een oproepje kunnen plaatsen voor mensen uit de buurt om het zelf op te halen.
En anders inderdaad gewoon een loonwerker. Kost wel wat meer, maar dan ben je er in een keer vanaf.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 13:09

Oké dus toch even navragen bij de loonwerkers / boeren in de omgeving.