Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ik ben vooral voor "geen" beenbescherming, vooral als ze geen ijzers hebben en zichzelf niet aantikken is het nergens voor nodig. Mocht het perse nodig zijn dan zijn ademende beschermers het beste en inderdaad afspuiten is pas zinvol na 20 min.
Groene leem werkt inderdaad verkoelend, het trekt ook gifstoffen uit het lijf en trekt vocht er uit. Ook heb je coolingsgel wat je zou kunnen gebruiken en wat het allerbeste werkt is gewoon rustige vrije beweging na het werk. (gewoon weer lekker in de wei of paddock ipv stal)
snorkel1986 schreef:Je hebt spul lelijk ( vind ik) maar erg praktische beschermers van ik dacht composit.. met een soort rubber net
zeer functioneel en luchtig
effe zoeken hoe die dingen heten maar ze bevallen mij heel goed
Check gevonden
https://www.ej.nl/peesbeschermers-compo ... M7EALw_wcB
Euridicey schreef:Elisa2 schreef:Ik ben vooral voor "geen" beenbescherming, vooral als ze geen ijzers hebben en zichzelf niet aantikken is het nergens voor nodig. Mocht het perse nodig zijn dan zijn ademende beschermers het beste en inderdaad afspuiten is pas zinvol na 20 min.
Groene leem werkt inderdaad verkoelend, het trekt ook gifstoffen uit het lijf en trekt vocht er uit. Ook heb je coolingsgel wat je zou kunnen gebruiken en wat het allerbeste werkt is gewoon rustige vrije beweging na het werk. (gewoon weer lekker in de wei of paddock ipv stal)
Dat zou wel ideaal zijn he? Mijn paard kan helaas niet zonder ijzers en tikt zichzelf wel aan, dus voor haar zijn beenbeschermers wel een must. Nu staat ze 24/7 in een paddock en in de zomer ook op de wei, maar je merkt wel dat ze niet optimaal gebruik maken van die ruimte en echt gaan lopen. Meestal blijft ze lekker op een plekje staan (bijvoorkeur waar het eten staat haha) en gaat daar ook dutten.
Hoe werkt dat met dat groene leem? Smeer je dat er gewoon op en laat je dat zitten tot je de volgende dag er weer bent?
Euridicey schreef:Jeetje wat een prijs! en dat voor 2 stuks. Ik lees wel dat die ook is voor trainingsherstel. Vraag me af wat het dan écht toevoegt. Eens zoeken of daar wetenschappelijke artikelen over zijn