Iemand ervaring met dit Epplejeck slowfeeder net?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Iemand ervaring met dit Epplejeck slowfeeder net?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 15:53

Hoi bokkers,

Mijn paard gaat van stal verhuizen per 1 februari, hier mag ik een hooinet/slowfeeder ophangen voor hem, en onderstaande spreekt mij wel aan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vroeg mij af of er ervaringen zijn met dit net? Ik zoek een net wat makkelijk te vullen is, (deze lijkt mij makkelijk ivm rits, en grote opening) en hoeveel kg hooi er daadwerkelijk ingaat? Er staat in de omschrijving 200 liter inhoud… maar hoeveel kg hooi is dat?

En hoe slijt vast is hij? Ik begrijp best dat een hooinet geen eeuwig leven heeft, maar als het gemiddeld na 1 week kapot is, moet ik iets anders vinden denk ik.

Zijn er eventueel nog andere goede opties in plaats van dit net?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen delen

Groetjes Sharon

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:57

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind dat er erg dikke knopen zitten. Netten met knopen wil ik niet

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:11

Ik heb ‘m, maar gebruik deze niet meer. Hij is makkelijk te vullen met de ritsen. Maar de knopen en mazen zijn groot. Echt slowfeeden was het dus niet. Er kan wel heel veel in, ik vermoed iets van 20 kg. Een klein baaltje. Het net zelf hield zich prima. De banden en clips waar je ‘m mee bevestigd waren zo kapot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later heb ik ‘m in stal gehangen

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik vind deze handiger. Net zoveel volume, maar 2x2cm maas.
En knooploos
Afbeelding

Ik heb ook een tunnel van Paardeerlijk. Knooploos en 3x3cm maas van stevige netten. Die is wel echt slowfeeder. Hier kan alleen veel minder in.
Als je veel volume wilt én slowfeeden, kun je beter een envelop of rechthoekige vorm nemen.
https://www.paardeerlijk.nl/a-68498263/ ... escription

Mi_Amore

Re: Iemand ervaring met dit Epplejeck slowfeeder net?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:00

Ik heb ‘m 2x geprobeerd en de metalen ringen in het midden braken en staken uit, gevaarlijk…

Charmander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 02:44

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 08:19

Tnx voor jullie reacties, die Harry’s horse Charmander heb ik ook al voorbij zien komen, denk dat het die word, begreep dat in de XL versie ook heel veel in gaat

Charmander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:38

Er kan zeker veel in! Er eten 5 paarden van en in alle hooinetten zit na 24 uur nog hooi, daardoor staan ze gelukkig nooit zonder. Wij hebben ook de maat XL. Enige is dat de flappen hier allemaal dicht gemaakt worden met karabijn haken omdat mijn paard alle netten opent en dan gaan ze op die manier lekker bunkeren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:48

Ver weg blijven van knopen inderdaad, hier was er overduidelijk tandschade na gebruik van netten met knopen (niet deze).

Wij hebben verschillende netten die tot nu toe goed bevallen. De netten zijn van Nedlandic, equiculinair en paardeerlijk. Ook de netten van Zeldenrust zijn goede kwaliteit. Zou ik net aan een wand bevestigen zou ik voor een enveloppe net gaan.

Heb ook nog een net voor in stal gehad van de paardendrogist, prima net alleen wel erg dun touw. Al is ie bij mij nog niet kapot gegaan maar die gebruikte ik alleen om extra te voeren.