Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 07:37

Jullie moeten me even helpen. Want ik heb echt geen idee wat normaal is.

Ik woon sinds 30 september in een boerderij in Zeeland. Paardjes lekker aan huis. Top! Ik zie mijn oudste tinker echt elke dag opknappen. Maar ik vind het soms zo ongezellig zo alleen. Ik heb op dit moment kanker dus ik zit hele dagen thuis. Heerlijk om ze juist nu aan huis te hebben. Lekker rommelen en trutten wanneer het mij lichamelijk uitkomt. Terwijl ik dit typ lig ik dus op een ligbed met dekentje en babyfoon (dochter op bed) ernaast. Moet zo naar de chemo. Dan ga ik meestal lekker even bij ze zitten met koffie en de tv erbij aan.

Maar ik wil dus eigenlijk een pension klant erbij. En die heb ik gevonden. Een superleuk stel, mijn man en in hadden gelijk een leuke klik met allebei. Ze hebben een fjord en mini Falabella kruising. We hebben het over de prijs gehad en ik vond 175 voor de fjord en 100 voor de mini een redelijk bedrag.

Wat ze dan krijgen; onbeperkt hooi, grote loopstal met vlas, 24/7 naar buiten, automatische drinkbak op de waterleiding, binnen poetsplaats, Wc, gevulde koelkast waar ze altijd drinken en eten uit mogen pakken, wasmachine voor het wassen van dekjes en dekens, ze mogen alle aanhangers, koetsen trailers etc wat ze willen gratis op het terrein zetten. We zijn nog een rijbak aan het aanleggen waar eerst een vijver zat. Dit moet nog inklinken tot de lente helaas. Dus dan pas kan er drainage in en zand op. Gelukkig is ze een buiten rijder. Naast ons huis zit een groot bos met ruiterpaden aan de Oosterschelde.
We zijn bezig met het bouwen van een paddock paradise overigens. Maar ja we zijn net een paar maanden bezig en met die chemo heb ik natuurlijk ook geen ton energie. Deze mensen vonden het ook leuk om lekker mee te helpen met bouwen overigens. Dus ik heb direct gemeld dat ze de eerste maand dan gratis mogen staan. Op dit moment is het meer een grote loopstal met slowfeeders en een uitloop naar buiten.

Maar nu vinden ze 175 en 100 teveel.
Ik heb werkelijk geen idee, ik heb altijd op maneges gestaan met binnenbakken en betaalde op de laatste 475 per paard. Dus in mijn beleving is mijn prijs een koopje. Mijn hooi is niet goedkoop omdat ik kwaliteit belangrijk vind. 6 euro per baaltje van 25 kg. Maar ik wil liever niet overstappen omdat dit gewoon de hoofdvoeding is. Qua suikers en voedingsstoffen is deze perfect op dit moment. Pakken vlas zijn 9 euro per stuk. Daar gaat om de paar dagen een van bij. Ik vermoed met 3,5 paarden elke dag een pak erbij. De loopstal is erg groot. Zo’n 10 bij 8 ongeveer en dit ligt volledig met vlas. Ik heb zelf een tinker van 1.45 en een tinker veulen van 7 maanden die hoogstens 1.30 gaat worden.

Dus wat vinden jullie. Ik ben bang dat als ik lager ga het ons geld gaat kosten. In principe komt ze in vol pension. Ik neem alle zorg op me. Mest elke dag uit en doe de slowfeeders vullen. Dat doe ik dus meestal om deze christelijke tijden 6 uur in de ochtend hahaha dat is mijn moment van de dag qua energie en niet misselijk zijn. Meestal doe ik in de middag nog een rondje. Dan schuifel ik weer even met mijn mestboy door de stal.
We hebben overigens geen mesthoop maar brengen de mest elke week weg naar een boer. Ook dat moet misschien qua kosten meegenomen worden.

lovefi

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 07:49

Het lijkt mij een hele schappelijke prijs. Ik zou zelfs nog even kijken of je op deze manier uit de kosten komt. Als ze dit er niet voor over hebben dan zou ik ondanks de klik toch verder kijken.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 07:59

Vinden ze dat bedrag teveel? :oo

Nee joh, niet lager gaan zitten. Het enige wat ik nog mis in jou rij van aanbiedingen is dat ze niet gepoetst en gezadeld klaar staan. :+

Jij bied zoveel aan dat ik dat bedrag voor alles bij elkaar gewoon te laag vind.

Heel leuk en lief die klik maar als nu al geld een punt is moeten het maar mooi vrienden op afstand blijven want anders wordt er met de tijd over jou heen gelopen.

Hoeveel andere mensen hadden wel niet een klik met hun pensionklanten en lees je later op bokt de wildste verhalen.
Hoe leuk het in het begin was en wat voor een ellende het een paar maand later is.
Juist vrienden of mensen met een klik gaan gaandeweg steeds iets meer willen en wat ik lees van jou ben jij ontzettend goed voor de paarden en mensen en daar gaat gebruik van gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 07:59

Teveel? %) Ik vind het juist te weinig. Ga je daar wel mee uitkomen?

Ik sta ook bij mensen aan huis, geen volpension, voor 350. Mijn pony's staan in de winter 's nachts op stal en overdag met voordroog in de wei. 's Zomers 24/7 op de wei. Met alle prijsstijgingen komt mijn staleigenaar nog maar net uit (ondanks een verhoging eerder dit jaar). Hij moet het echt hebben van de zomer maar dan niet zo'n zomer als afgelopen zomer. De trekker heeft wekenlang gedraaid voor het sproeien van de weilanden. Dat heeft minstens 30,- per dag gekost aan diesel.

Als die mensen dit al teveel vinden, hoe gaan ze dan reageren op een evt. prijsverhoging als de prijzen nog meer gaan stijgen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:00

Echt te goedkoop wat mij betreft, je hebt er een hoop extra werk aan met mesten en gesleep met hooi. Maar denk ook aan meer water en stroom verbruik, zij zullen niet altijd tegelijk met jou op stal zijn dus meer verlichting etc. Onderhoud, ze slopen eens wat, misschien wel extra omheining voor de mini. Inleveren op je privé want ook al zijn het leuke mensen, soms is even alleen op stal zijn ook wel lekker en je zal altijd zien dat ze er op dat moment zijn. En 24/7 verantwoordelijkheid, jij moet vervanging regelen als je eens weg wilt of op vakantie...

Ik denk dat je met deze prijs echt niet uitkomt qua kosten, laat staan dat je nog wat krijgt voor het werk dat je eraan hebt. Jij gaat dagelijks andermans paarden verzorgen he, daar mag wat tegenover staan! Ik zou eerder naar 125 en 250 gaan.

En ga alsjeblieft niet af op beloftes over meehelpen want in de praktijk komt daar vaak weinig tot niets van terecht!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:02

Ik vind 175 en 100 zelfs weinig, absoluut niet zakken dus, als ze dit teveel vinden voor wat ze krijgen zou ik ze verder laten zoeken.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:07

Vraag mij inderdaad af of je met 100 wel uit de kosten komt? 175 lijkt mij heel schappelijk juist? Ik sta bij iemand aan huis en daar is alles doe het zelf, betaal ik 250 voor. 175 zou ik voor in mijn handen klappen.

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:09

En deze prijs is ook nog inclusief een gevulde koelkast en alle andere extra's die je geeft! <3 Wauw!! Je vraagt in elk geval niet teveel! Ik denk dat je er zelfs bij in schiet.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:16

Ik ben het eens met de anderen: ze krijgen heel veel voor hun geld, en als ze dit al teveel vinden, dan vind ik hen zelfs ondankbaar. En met gevulde koelkast zou ik ook opletten (ik had vroeger een "honesty bar" op stal: iedereen nam zelf zijn drankje en kruiste aan op de lijst wat ie genomen had, werd tegen kostprijs verrekend met het stalgeld). Je hooi is ook pokkeduur, dus snap niet dat ze hierover nog klagen.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:17

Is zeker niet te hoog.
Vreten ze hier alleen al aan hooi op.
Wat jij allemaal bied.
Nee hoor niet zakken.
Sterkte ook met jou strijd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:19

Ik betaal 150 euro voor mijn rijpaard en 100 voor haar weidemaatje kaal. Dus zonder hooi, stalbedekking en alles. ik heb twee grote boxen, een wei en een buitenbak. Thats it. Ik moet eerlijk zeggen: dit is een prachtig plekje maar dit vind ik best duur. Ze vreten behoorlijk wat hooi weg. Deze droge zomer was een grote baal hooi van 50,- binnen twee weken op.

Wat betreft jouw bedragen; ik denk dat daar uiteindelijk geld bij moet. Vlas en hooi kost best wat geld. Drinken pakken uit een koelkast en gebruik van een wasmachine is pure luxe die ook gewoon geld kost voor jou. Ik denk dat mensen daar misbruik van gaan maken. Dat zou ik niet all in doen maar naar gebruik laten betalen of helemaal niet aanbieden.

Als ik ooit mijn eigen plek zou hebben zou ik nooit naast mijn eigen paarden een pensionklant willen hebben. Ik had ze in eigen beheer (ging helemaal top) en de stal eigenaar heeft nu een pony gekocht voor de kleindochter. Geen paardenmensen en geen verstand van paarden. Ik moet zeggen dat gaat stroef (paarden klikken ook niet en de aanpassingen die ik vraag vinden zij geen prio). Gevolg 3 ongelukkige paarden en ik geïrriteerd uiteraard) en gaat behoorlijk ten koste van de ontspanning die de paarden mij brengen. Dan doet ineens iedere euro die je achterlaat nog meer pijn. Paard is er nu 2 maand en ze komen nu tot de ontdekking dat ze het zwaar onderschat hebben.met al het gedoe van dien. Er komt veel op mij neer waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Ik werk gewoon en dan nog drie paarden erbij is best veel. Zeker aangezien het paard nogal Euhm. Uit balans is dus veel energie wn tijd kost om hem weer in het gareel te krijgen. Voor mij een reden dat ik het besluit heb genomen dat zodra mijn merrie komt te overlijden er geen nieuwe meer komt, tenzij ik ze aan huis kan hebben.

Als ze nu al zeuren om geld zou ik er niet aan beginnen.. ik denk dat jij hecenergie wel beter kunt gebruiken dan aan discussies over kleine dingen met een rondere paardeneigenaar.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 27-12-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:20

Ik betaal al 150 euro voor de locatie, die niet zo luxe is als de jouwe, daarnaast 100 euro voor de voordroog. Dus ik vind jouw prijs zeker niet te duur.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 08:30

Ingrid_ms schreef:
En deze prijs is ook nog inclusief een gevulde koelkast en alle andere extra's die je geeft! <3 Wauw!! Je vraagt in elk geval niet teveel! Ik denk dat je er zelfs bij in schiet.

Ja als ze naar de wc willen dan heb ik daar een extra koelkast staan. Eigenlijk voor mijn bijrijder. Zo is dat een beetje geboren. Die meid heeft het soms erg pittig thuis dus die crasht hier vaak op de bank. Dan kook ik wat lekkers en maken we het gezellig. Als ik ziek ben of in het ziekenhuis ben wil ik dat ze gewoon wat kan pakken en eten. Of als het haar niet lukt om thuis te eten staat daar altijd wat voor haar en haar vriendje om op te warmen. Het is gek als ik tegen de een zeg je mag niks en de ander jij mag alles. Daarnaast is er een meisje van 13 die soms komt helpen in het weekend. Meisje haar ouders zijn verslaafd en ze woont in een soort kindertehuis. Ze komt af en toe het weekend hier lekker paardjes borstelen en helpen. Voor haar leg ik de hele koelkast vol chocola en lekkere toetjes. Ik wil haar altijd het gevoel geven dat ze een onderdeel is van ons. Dus die mag ook alles pakken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:39

Prima toch dat je die afspraak hebt met die meiden, super lief van je. Maar dat hoeft niet automatisch ook te gelden voor je betalende klant dan. Want dat zijn het in principe gewoon.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:42

Ik vraag me af of dat de kosten dekt, ik zou op minimaal 200 en 125 gaan zitten hoor. En vergist je niet op de impact die het heeft op je leven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:52

Peoh ik vind het heel lief van je maar het risico dat daar misbruik van gemaakt wordt is wel erg groot... je schept dan toch verwachtingen dat er altijd maar iets om te pakken is en dan krijg je op een gegeven moment wellicht gezeur dat het tegenvalt of allemaal niet genoeg is ofzo.... het lijkt me verstandig om het tegen pensionklanten niet specifiek te zeggen dat jij wel voor de versnaperingen zorgt.

Je kan er ook mee in de hand werken dat ze uren op jouw kosten blijven hangen in plaats van gewoon hun paarden doen en weer lekker naar huis. Gezelligheid is 1 ding maar constant mensen op je erf / ten koste van je privacy dat word je wellicht ook wel een keer zat...? Maar dat kan je zelf natuurlijk het beste inschatten hoe fijn je dat vindt :)

De prijs lijkt me ook niks teveel. Heb je wel gewoon even op papier uitgerekend hoeveel kosten er bij zullen komen voor deze dieren..? En moet je nog veel aanpassen voor de mini denk je...? Qua afrastering en apart kunnen houden van het beestje als er hoefbevangenheids issues om de hoek komen kijken...? Want ze eten in principe niet veel hooi mee, maar kunnen natuurlijk wel gruwelijk vervelend zijn qua afrastering slopen door er steeds onder- of tussendoor te gaan.....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:56

Alleen de op gelezen lees dadelijk de rest.
Ik was aan het lezen en ik dacht veel te goedkoop.
En gevulde koelkast?
En vervolgens zie ik staan ze vinden het te duur...

Mijn mond viel echt open...
Je bent dit bedrag gewoon kwijt aan de vaste lasten voor die paarden.

Nee 200 voor die grote was ook prima geweest.

Succes dadelijk weer met de chemo.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:07

Lieve TS,
Let inderdaad op dat er geen misbruik van je wordt gemaakt en pas goed op jezelf. Het uitmesten zal gelijk een stuk meer zijn en je hebt maar 1 lijf zeggen ze hier altijd.
Wij hebben (volgens mij zelfs op hetzelfde eiland) een doe-het-zelf stal en je prijs voor de grote zit daar heeeel dichtbij. Dat jij het met deze prijs aanbiedt en alles voor ze doet is dus ook heel erg schappelijk (kom je hier wel mee uit alle kosten?). Ik had met die prijzen eigenlijk ook verwacht dat zij ook een aandeel zouden hebben in het mesten en zelf (een gedeelte) ruwvoer kopen.
Je zit ook echt ver onder alle volpensionstallen op het eiland, nu zijn dit wel traditionele stallen en geen loopstallen/ paddock paradises maar toch..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 09:08

pmarena schreef:
Peoh ik vind het heel lief van je maar het risico dat daar misbruik van gemaakt wordt is wel erg groot... je schept dan toch verwachtingen dat er altijd maar iets om te pakken is en dan krijg je op een gegeven moment wellicht gezeur dat het tegenvalt of allemaal niet genoeg is ofzo.... het lijkt me verstandig om het tegen pensionklanten niet specifiek te zeggen dat jij wel voor de versnaperingen zorgt.

Je kan er ook mee in de hand werken dat ze uren op jouw kosten blijven hangen in plaats van gewoon hun paarden doen en weer lekker naar huis. Gezelligheid is 1 ding maar constant mensen op je erf / ten koste van je privacy dat word je wellicht ook wel een keer zat...? Maar dat kan je zelf natuurlijk het beste inschatten hoe fijn je dat vindt :)

De prijs lijkt me ook niks teveel. Heb je wel gewoon even op papier uitgerekend hoeveel kosten er bij zullen komen voor deze dieren..? En moet je nog veel aanpassen voor de mini denk je...? Qua afrastering en apart kunnen houden van het beestje als er hoefbevangenheids issues om de hoek komen kijken...? Want ze eten in principe niet veel hooi mee, maar kunnen natuurlijk wel gruwelijk vervelend zijn qua afrastering slopen door er steeds onder- of tussendoor te gaan.....

Ik weet wat mijn paarden kosten. Maar paarden erbij hoeft denk ik niet perse net zoveel te zijn. De een eet veel de ander weinig. Dus ik vind het echt lastig inschatten. Ik zie al grote verschillen bij mijn vorige tinker. De ene at 200 per maand weg in z’n eentje de ander 50. Ik dacht eigenlijk dat de mini en fjord samen 1 baaltje per dag weg eten. Althans dat is mijn verwachting.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:10

Dit is een gigantische rode vlag die je echt niet moet negeren.

Je klinkt als een super lief persoon ts en het zou echt zonde zijn als er misbruik wordt gemaakt van je goedheid.

Heb je zelf al de kosten uitgerekend? En ga er dan van uit dat pension klanten elke dag twee drankjes pakken en elke week een was draaien bijvoorbeeld. Die kosten tikken toch aan namelijk

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 09:11

Anne_vD schreef:
Lieve TS,
Let inderdaad op dat er geen misbruik van je wordt gemaakt en pas goed op jezelf. Het uitmesten zal gelijk een stuk meer zijn en je hebt maar 1 lijf zeggen ze hier altijd.
Wij hebben (volgens mij zelfs op hetzelfde eiland) een doe-het-zelf stal en je prijs voor de grote zit daar heeeel dichtbij. Dat jij het met deze prijs aanbiedt en alles voor ze doet is dus ook heel erg schappelijk (kom je hier wel mee uit alle kosten?). Ik had met die prijzen eigenlijk ook verwacht dat zij ook een aandeel zouden hebben in het mesten en zelf (een gedeelte) ruwvoer kopen.
Je zit ook echt ver onder alle volpensionstallen op het eiland, nu zijn dit wel traditionele stallen en geen loopstallen/ paddock paradises maar toch..

Ik weet zeker dat ze zeker gaat helpen. Maar ik hoorde dat ze beide fulltime werken. Dus ik denk dat dat vooral in het weekend zal zijn. En sowieso zit het al in mijn ritme om in de ochtend te mesten voor mijn dochtertje wakker wordt.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:12

TS Allereerst zet hem op met je ziekte en herkende meteen veel in je verhaal.
Maar eerlijk dit proeft voor mij dat ze helaas een beetje misbruik van je maken en dat kan en mag niet de bedoeling zijn. Paarden kosten geld, veel geld daarvoor krijg je veel terug vooral als ze fijn aan huis staan. Maar echt kijk uit en maak hele duidelijke afspraken daar heeft iedereen baat bij. En ze zouden bij mij ook voor die prijs een deel van de verzorging kunnen doen en vooraf moeten betalen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:16

Ik zou deze mensen nu al u laten komen. Als ze die al te die binnen gaat het enkel maar gezeur geven hoe aardig ze nu ook waren.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:19

Sharmila schreef:
Anne_vD schreef:
Lieve TS,

Ik weet zeker dat ze zeker gaat helpen. Maar ik hoorde dat ze beide fulltime werken. Dus ik denk dat dat vooral in het weekend zal zijn. En sowieso zit het al in mijn ritme om in de ochtend te mesten voor mijn dochtertje wakker wordt.

Zeker weten doe je nooit. Beide fulltime werken, dan hebben ze nog hun huishouden, eten, vakantie, met hun eigen paard bezig, etc. En dan komen ze jou misschien eens een keer helpen. Bij v. En gebeld kruiwagen met mest wegbrengen naar de mesthoop. Ik y van dat soort hulp echt geen verwachtingen hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:20

Oef.. Als ik zoiets zou horen zou ik meteen vragen of ik bij jou zou mogen komen staan!

Eigenlijk bied je alle faciliteiten (in aanbouw), volpension en een goede basis (wat ook heel vaak al ontbreekt!) voor echt heel weinig geld.
Hier in de omgeving betaal je daar voor deze twee paarden al snel 500 euro voor en dan moet je zelf nog helpen/ stal mesten.

Ik zou voet bij stuk houden, dit bedrag.. Of niet! En als ik het zo lees ook een contract laten ondertekenen waarbij jij (ook) de ruimte hebt om met een opzegtermijn van een maand te zeggen dat je de stalling stopt. Stel dat je lijf je tegenzit, er gedoe komt of het niet meer te combineren is met de zorg van je dochter.. Dan heb je geen zin in een zeurende pensionklant die weigert om weg te gaan. Want jij was zo lekker goedkoop en volpension dus zij kan mooi zonder zorgen 40u blijven werken..

Ik zou er sowieso wel over nadenken, als je de paarden aan huis hebt is het juist zo fijn om niet altijd mensen om je heen te hebben of pieperds die opeens om 11u 's avonds op je erf staan of aan de deur omdat er bij wijze van een hooinet leeg is.. Persoonlijk zou ik mijn privacy niet opgeven voor 275 euro en een hoop extra werk in de maand. :o