Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annemarievzr schreef:Ik voer een slobber en dat maak ik bij zo'n kou wat extra nat. Als ze dan niet drinken krijgen ze toch aardig wat vocht via de slobber binnen. En de slobber kun je eventueel thuis aanmaken zodat het niet te koud is.
Art_Ificious schreef:Maartje_M schreef:Als je er bent emmers met warmer water aanbieden? Ik denk niet dat er iets bestand is tegen de kou die we afgelopen dagen gehad hebben, zonder het te verwarmen. Alles bevriest bij die temperaturen
Emmer met lauw water wou hij ook niet. Die heb ik aangeboden gehad.
Marije_jiplover schreef:Ik gooi altijd een jerrycan heet water in de waterbak erbij.
Jerrycan van 20 liter, thuis gevuld met het heetste water uit de kraan.
Hiermee voorkom ik niet dat de waterton bevriest, maar het duurt wel een stuk langer en mijn pony is goed blijven drinken, zag ik aan de hoeveelheid die ik steeds moest bijvullen.
Gitana schreef:Art_Ificious schreef:Emmer met lauw water wou hij ook niet. Die heb ik aangeboden gehad.
Misschien een domme vraag maar waarom wil je water dan warm houden, als je paard lauw water ook niet wilde drinken?
Suzanne F. schreef:Ik denk niet dat de oorzaak ligt in het koude water eigenlijk. Heeft hij wel een deken om? Kan het zijn dat hij het gewoon zelf te koud had? Of dat hij ziek was?
Tancreda4 schreef:Met vrieskou ben ik altijd bang dat ze te weinig drinken en koliek krijgen, dus geef ik ze 2x daags een emmer slobber. Of nou ja, beetje slobber aangemengd met heel veel lauw water. Dat drinken ze goed.
De gewone bakken bevriezen snel, maar ik zet wat bakken onder het afdak en dan kleinere emmers in grotere speciekuipen en dan stro in de bak om de emmer heen, dat hielp wat. Ik zag dezelfde variant ook met bladeren, wellicht de moeite waard om te proberen.