Bezuinigen op stal , verlichting, bak lampen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moestuintje

Bezuinigen op stal , verlichting, bak lampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 17:43

Ik vraag me af of erbij jullie op stal wordt bezuinigt op elektriciteit zoals stalverlichting of de verlichting bij de rijbak?
B.v. sluitingstijd van de stal?
Minder lampen aan?,
Ik hoor graag jullie reacties.

pjer

Re: Bezuinigen op stal , verlichting, bak lampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:02

Het wordt niet gevraagd, maar ik merk wel dat iedereen er gewoon uit zich zelf aan denkt om de bakverlichting netjes uit te doen als ze klaar zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:05

Hier niet, ik doe constant overal de lampen uit terwijl ik zelf niet eens betaal. :')
In de stallen staan de lampen gerust de hele dag aan. _O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:07

Captain schreef:
Hier niet, ik doe constant overal de lampen uit terwijl ik zelf niet eens betaal. :')
In de stallen staan de lampen gerust de hele dag aan. _O-

Ja hier ook :')

"Laat de lampen in de gang maar aan, ik moet straks nog voeren"

En dan is het 2 uur s middags _O-

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:10

Ik sta niet meer op een pensionstal maar toen ik nog mijn eigen 2 stallen had op een stal was het uiteraard normaal dat ik alles uitdeed daar.
Ook het baklicht deden we gewoon uit als we klaar waren.
Op grotere penionstallen was ik meestal de laatste die er was dus na het voeren sloot ik alles af. Overdag werd daar niet zo nauw op gekeken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:21

Bij ons wel, maar ik vind dat ook niet meer dan logisch. Het is voor iedereen duurder, waarom voor zo'n stal niet.

Kijk, als je extra gaat betalen omdat je om wat voor reden dan ook misschien daglichtlampen gebruikt. En dat wordt dan gewoon doorberekend, is dat weer anders. Maar anders is het kleine moeite om alles gewoon uit te doen en dat wordt bij ons ook wel gevraagd.
Dus, gewoon gebruiken als nodig, maar als je weggaat even goed opletten dat alles weer uit is zeg maar.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:46

Bij ons niet maar ik probeer er zelf wel op te letten om de lichten uit te doen als ik ze niet nodig heb.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:50

Ik was laatst op een stal waar ze een regel hadden gemaakt dat je in niet meer dan 1 bak de verlichting aan mag hebben (er waren daar totaal 4 rijbakken). Dus zoveel mogelijk samen gaan rijden. Opzich ook niet meer dan normaal.

Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:51

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je enkel het licht en water gebruikt dat je nodig hebt.

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:45

Slim idee om hier op te besparen.
Misschien kunnen we stal soort smartschakelaar hangen die je kunt bedienen via je telefoon en een timer op kunt zetten.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:49

Mijn kale stalgeld is omhoog gegaan door de energierekening, ik bezuinig dus niet gezien ik er extra voor moet gaan betalen. Maar laat ook niet onnodig lampen aan staan, deed ik daarvoor ook al niet.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:57

Gitana schreef:
Ik was laatst op een stal waar ze een regel hadden gemaakt dat je in niet meer dan 1 bak de verlichting aan mag hebben (er waren daar totaal 4 rijbakken). Dus zoveel mogelijk samen gaan rijden. Opzich ook niet meer dan normaal.

Hier worden op maandagavond en zaterdagavond de bakken niet meer verlicht. Overdag rijden dus of je paard heeft een dagje rust. Zo willen ze dat mensen wat meer samen gebruik maken van de bak en dat niet voor 1 persoon de lampen aan moeten. Ik heb er alle begrip voor.