Tamary ik heb in de omschrijving gelezen dat ze niet bedoeld zijn voor het houden van dieren maar in een ander top ik op bokt las ik dat een aantal mensen ze daar wel voor in gebruik heeft. Vandaar dat ik niet alleen benieuwd ben naar de officiële weidetenten maar ook naar de goedkopere weidetenten.
Heb jij een tent in gebruik als schuilstal voor je paarden?
Ik had een tent zoals in mijn link staan. Mooi spul en solide ook bij storm. Nadeel is als je moet verplaatsen je hulp/machine nodig hebt. Door verschillende omstandigheden nu alles verkocht/weg. Met wolf nu zou ik echter iets stevigers willen dan stuk dik zeil om mijn dieren in/onder te houden, ook als enkel inloopschuil optie.
eveline_B
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-22 15:14
Dank je voor je ervaring. We willen de pony's overdag wel uitloop blijven bieden en daarbij de mogelijkheid om droog te staan als ze dat willen. De weidetent is één van de opties die we voor dat doel op het oog hebben.
Fangio
Geplaatst: 10-12-22 20:00
Ik heb de volgende weidetent (officeel voor schapen)
Hij is 3mx3m en voldoet prima. (ik heb er een haflinger en shet in). Enige dat we hebben moeten vervangen is de middelste pilaar bij de uitloop, je ziet op deze foto ook dat dat steigerbuizen zijn nu. 1x niet opletten bij het spelen en tegen die buis aanzitten en hij was helemaal krom. Nu met de steigerbuizenconstructie kan het tegen een stootje, plus bijkomend voordeel, de shet kan onder het linkerdeel door, dus bij eventele ruzie kan hij makkelijker weg. Ik heb tegen de onderkant wel houten planken gezet voor de zekerheid zodat er niet zo snel hoeven tussen kunnen komen.
Ik heb ook zo'n goedkope carport tent. Bij mij staat hij wel over de omheining heen. Dus de omheining met stroomdraad staat binnen de tent. Hierdoor gaan ze niet tegen de tent zelf schuren. Werkt vooralsnog prima. Je moet hem wel goed vastzetten tegen wind. Hier hielp het om er brede spanbanden overheen te gooien en aan de uiteinden daarvan zakken met puin te binden. Langs de buis op de grond ligt nog een houten paal met daaraan ook puinzakken.
DubbelFun
Geplaatst: 11-12-22 12:33
Ik heb de groene vierkante tent als schuiltent. Ooit gekocht als kraamstal (3.60x4 mtr) en hij staat al dik 10 jaar ondertussen. Ik heb die van mij toentertijd uit Duitsland laten komen omdat die daar veel goedkoper was zelfs inkl. verzendkosten.