Volgend jaar kan ik mijn aller eerste eigen paardje ophalen!

Alle tips zijn welkom

Ik hoor het graag van jullie!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kuggur schreef:Als je maar één ha hebt heb je écht niet genoeg voor een zomer en een winterweide.
Kuggur schreef:Als je maar één ha hebt heb je écht niet genoeg voor een zomer en een winterweide.
_Lorette_ schreef:Als het kleigrond is, dan is het bijna niet te doen om ze daar in de natte maanden op te houden. Om je land te sparen en ongelukken in de gladde klei te voorkomen, zou ik ze in een paddock houden als de grond drassig is. Bij lage temperaturen en zon heb je weer een verhoogde kans op hoefbevangenheid door het hoge fructaangehalte in het gras. Dat kan zeker voor de shet een probleem zijn.
Ik zou één wei in de permanente omheining zetten en eventueel landjes maken of draad verzetten voor een strook gras met prikpaaltjes.
BriPi schreef:Ik zie iedereen altijd een grote zomerwei hebben en een kleine winterwei, maar misschien is een wat grotere winterwei, of twee, beter zodat ze minder snel alles stuklopen? Nooit over nagedacht.Kuggur schreef:Als je maar één ha hebt heb je écht niet genoeg voor een zomer en een winterweide.
Ligt maar aan de hoeveelheid paarden, bodem, bijvoeren en indeling de weilanden. En vast nog wat dingen.
Met 1ha kleigrond kom ik makkelijk uit de voeten met 2 shetjes en 1 paard.