Ik kan een grote tuin (met veel gras) gebruiken van iemand om mijn pony te laten grazen. Nu is er 1 groot probleem: aan beide kanten van de tuin staat een lange taxushaag voor de afsluiting (ongeveer 2/3 van lengte van de tuin).

Ik heb schrikdraadnetten waarmee ik de afstand tussen de taxus en de tuin minimum 5 meter zou maken zodat er geen takje van de taxus bij mijn pony zou terecht komen (+ extra schrikdraad voor de taxus zelf). Ook heb ik de tuin volledig afgestapt om taxus takjes tussen het gras te vinden, maar dit is vrij moeilijk gezien het gras van de tuin vrij lang is (15cm). Ik vond er enkele dicht bij de taxushaag, maar geen enkele verder dan een paar meter. De taxushaag is afgelopen lente nog gesnoeid en al het snoeisel is meegenomen.
Ik heb het forum zitten afzoeken en weet wel dat taxus zeer giftig is. Ik kwam posts tegen die zeiden dat er taxus in de buurt zit van hun weide en zich er geen zorgen over maakten gezien paarden het niet eten als ze voldoende eten hebben (zelfs iemand die naast een taxusverwerkend bedrijf zat). Maar ik vond niets concreets over de precieze minimum afstand en voel me er helemaal niet goed bij. Het lijkt me een terechte bezorgdheid, dus vandaar:
Hoeveel meter moet er minimum tussen een taxus (struik) en een weide zijn waar je paard of pony graast?
Heeft iemand ervaring met giftige planten (of bomen) in de buurt van hun weide en wat heb je gedaan in deze situatie?
Alvast bedankt!
Ps: Voordat ik aangevallen wordt, het leven van mijn pony is uiteraard belangrijker dan een beetje gras (duh