Voerzak, welke is nu het handigste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Voerzak, welke is nu het handigste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 12:18

Met oog op toekomstplannen ben ik op zoek naar een geschikte voerzak.
Ik zit natuurlijk op internet wat rond te kijken maar ik zou toch ook graag wat ervaringen willen weten.

Wat hebben jullie/ wat werkt het fijnst?

Het zou hier gaan om het voorzien van voerzakken voor paarden die om de X aantal jaar zullen wisselen (opfok) dus wasbaar zou fijn zijn. Tips om te ontsmetten ook.
Elk paard zou gedurende zijn verblijf zijn eigen voerzak behouden, wanneer het paard opgehaald wordt en een nieuwe in de plaats komt zou ik de zak willen kunnen wassen en eventueel ontsmetten gewoon uit principe. Dat eigenaren weten dat als hun paard komt, deze een schone voerzak krijgt.

tamary

Re: Voerzak, welke is nu het handigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:30

Bouwemmer met gevlochten touwtje, letter of cijfer er op om ze uit elkaar te houden. Zo te vervangen, en kan zelfs na elke voerbeurt omgespoeld/gewassen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:11

Ik gebruik inderdaad gewone huis tuin en keukenemmers. Hengsel eraf slopen en een (stro)touwtje er door, beetje op maat maken en klaar.
Met verf idd naam of letter erop.

oud filmpje van mijzelf van jaren geleden;

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 14:25

Het zou hier gaan om veulens dus ik weet niet of een emmer de beste optie is. :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:29

Ik zou kijken naar kleine flexibele tubs. Je had ze eerst bij de Action, maar die zijn echt alleen voor hele kleine neusjes. Maar het materiaal scheurt niet snel en ze kunnen zich er ook niet eventueel aan openhalen als ze iets doms doen.

Ik heb ze hier weleens zo gevoerd en deed het dan met een halstertouw. Is toch dikker dan strotouwtjes en je kan de maat verstellen. Daar zou ik wel naar kijken, als het om beestjes in de groeit gaat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:30

superpony schreef:
Ik zou kijken naar kleine flexibele tubs. Je had ze eerst bij de Action, maar die zijn echt alleen voor hele kleine neusjes. Maar het materiaal scheurt niet snel en ze kunnen zich er ook niet eventueel aan openhalen als ze iets doms doen.

Ik heb ze hier weleens zo gevoerd en deed het dan met een halstertouw. Is toch dikker dan strotouwtjes en je kan de maat verstellen. Daar zou ik wel naar kijken, als het om beestjes in de groeit gaat.

Zoiets ja. Ik had voerzakken en die zijn vakkundig gesloopt door onze veulens. -O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:42

Ayasha schreef:
Het zou hier gaan om veulens dus ik weet niet of een emmer de beste optie is. :o

Hmm, of je moet kijken naar van die kleinere huishoud emmertjes? Ik heb er laatst 2 bij de Wibra gekocht, knalroze. Die passen namelijk wél onder mijn kraan bij de wasbak in de keuken, een normale emmer niet (geen zwanehalskraan en en niet zo'n diepe wasbak/gootsteen)
Deze zijn het volgens mij; van 5 liter:
https://www.123schoon.nl/123schoon-Huis ... -i252.html