Sluiting massieve staldeur: inspiratie gezocht

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Sluiting massieve staldeur: inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 10:38

Hi medebokkers,

We hebben op stal drie prachtig grote boxen die door halve wanden met elkaar verboden zijn waardoor de paarden heerlijk bij elkaar kunnen. De deuren naar buiten zijn massief/dicht met aan de binnenkant een schuif met een borging.

Nu kwam ik aan het denken, je kunt ze alleen van binnenuit open maken als de borging erop zit. Wat als er brand is en je staat buiten? Dan krijg je ze er niet uit omdat de deur niet open kan. Mijn paarden stonden amper op stal maar nu met vriend wolf worden ze helaas weer opgehokt snachts.

Dus ik ben op zoek naar inspiratie voor een staldeur sluiting die je zowel van buiten als van binnen kunt openen. Wie o wie heeft een idee voor mij?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Sluiting massieve staldeur: inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:52

superpony

Re: Sluiting massieve staldeur: inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:25

Hier beetje hetzelfde probleem. Lopen normaal 24/7 buiten, maar vanwege veulens/shets nu 's nachts op stal. Onder deur en luik gaan dicht vanaf buiten. In de stal deuren die boven en onder sluiting hebben.
Nu voeren we, maken we de onderste daar open en dan aan andere kant de luiken en deuren.

Maar mijn ruin kan ook heel veel zelf open maken, dus kan niet zomaar iets met een hendel maken. En daarna zal hij zeker zijn zus en neefje bevrijden.

Bij eventuele brand ga ik er vanuit dat we van buitenaf proberen open te maken, maar zoals nu kan het dus niet van binnenuit.

Mijn man wilde eigenlijk een gat maken dat alleen je hand erdoor kan, maar ik zoek nog even verder naar iets wat makkelijk en snel open gaat en slimme paarden proof is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:29

pluisje88 schreef:
De deuren naar buiten zijn massief/dicht met aan de binnenkant een schuif met een borging.
Waarom die schuif met borg niet verplaatsen naar de buitenkant ??

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:32

DubbelFun schreef:
pluisje88 schreef:
De deuren naar buiten zijn massief/dicht met aan de binnenkant een schuif met een borging.

Omdat je dan hetzelfde probleem hebt maar dan andersom

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:36

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:10

DubbelFun schreef:
knollentuin schreef:
Omdat je dan hetzelfde probleem hebt maar dan andersom

Omdat je bij een brand (die meestal binnen is) er nog veilig bij kunt om de deur open te doen. Een brand buiten waardoor de deur niet meer te bereiken is zal veel minder voorkomen.

Overigens is de meest simpele oplossing idd gewoon een gat in de deur maken waar makkelijk een hand door gaat. Wil je geen tochtgat creëren dan is een klein luikje wat je makkelijk opzij schuift snel gemaakt.