Stalling aanbieden aan huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 11:19

Iedereen zoekt wel ergens manieren om te besparen en ik speel nu met het idee om een paardje bij ons in stalling te nemen. We hebben de plaats ervoor en de mogelijkheden, maar ben altijd wat terughoudend geweest omdat je nooit echt weet wie je aantrekt :'). Maar goed, wil het misschien wel een kans geven, alleen wat vraag je nu voor zo een paard te stallen. Als ik zelf een beetje begin te rekenen eet hier 1 paard op dit moment €100 a €150 euro hooi weg,afhankelijk van het seizoen. Plus dan nog stroom, weide onderhoud, mestafvoer en water.

Ik woon in Belgisch Limburg en heb een 50 are voor de paarden. Ik zal mest scheppen en hooi geven, dekens wisselen of dergelijke zie ik niet zo zitten. Ze staan hier 24/7 buiten op een paddock paradise en hebben een ruime schuilstal. Zou dan samen komen te staan met mijn tinker en shetlander. Weidegang is max 2 a 3u in het weideseizoen. Onbeperkt (getest en arm) hooi in slowfeeders. Rijbak met licht aanwezig, wel gewoon op de zand, dus enkel te rijden als er niet te nat is, ook verlicht maar wel maar aan 1 kant. Op 10 a 20 min stappen ben je in het bos met veel uitrijmogelijkheden. Mogelijkheid om een kast te zetten voor het materiaal en trailer kan eventueel ook gestald worden. Toezicht vanuit ons huis.

Wat zouden jullie hiervoor over hebben? Zeker met de huidige prijzen heb in echt geen zicht meer op wat stalling nog kost

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:28

Je moet niet kijken naar wat iemand daar voor over heeft maar wat je zelf nodig hebt om uit de kosten te komen + er nog wat aan te verdienen. En dat is dan je prijs. Als iedereen hier zegt ik heb er €100,- voor over maar het blijkt dat de kosten €150,- zijn dan heb je daar niets aan. Want dan moet je geld bijleggen.
Naast dat het meer werk mee brengt heb je ook constant iemand op het erf die zich met dingen zal gaan bemoeien. Niks mis mee als je daar maandelijks wel een realistisch bedrag voor krijgt.
Als je zelf bepaald dit is mijn prijs dan zie je vanzelf of iemand daar op af komt. Voor minder ben je namelijk niet meer aan het ‘besparen’.

BeFunny

Berichten: 10531
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:38

2 tot 3 uur weidegang en de rest op stal?

En 50 are is een halve hectare is dat de complete grond waar ook je huis en de stalling op staat of is dat enkel de weide?

Ik lees nu dat ze een paddock Paradise hebben. Dat is dan ook nog op die halve hectare?

DuoPenotti

Berichten: 29492
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:44

BeFunny schreef:
2 tot 3 uur weidegang en de rest op stal?

En 50 are is een halve hectare is dat de complete grond waar ook je huis en de stalling op staat of is dat enkel de weide?

Citaat:
Ze staan hier 24/7 buiten op een paddock paradise en hebben een ruime schuilstal.




Het is idd wat Marliez zegt, kijken wat jij er aan over wilt houden.

En hoe zit het met toilet, je prive verder? Dat ligt aan de indeling van je perceel hoe veel je daar aan opgeeft.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 12:21

xmarliez schreef:
Je moet niet kijken naar wat iemand daar voor over heeft maar wat je zelf nodig hebt om uit de kosten te komen + er nog wat aan te verdienen. En dat is dan je prijs. Als iedereen hier zegt ik heb er €100,- voor over maar het blijkt dat de kosten €150,- zijn dan heb je daar niets aan. Want dan moet je geld bijleggen.
Naast dat het meer werk mee brengt heb je ook constant iemand op het erf die zich met dingen zal gaan bemoeien. Niks mis mee als je daar maandelijks wel een realistisch bedrag voor krijgt.
Als je zelf bepaald dit is mijn prijs dan zie je vanzelf of iemand daar op af komt. Voor minder ben je namelijk niet meer aan het ‘besparen’.


Dat is zeker waar! Maar wil er natuurlijk ook wel het maximale uithalen :o zonder mensen weer af te schrikken met de prijs.

@BeFunny
Er staan altijd buiten ;), heb zelfs geen stallen. Het is 50 are enkel weide + rijbak. En dan de paadjes rondom de weides.

@DuoPenotti
Ze kunnen langs de oprit via de schuur naar de paarden toe. Ze komen dus via de achtertuin langs. Op zich prima, maar ze komen dus wel even in je privé. Toilet heb ik enkel binnen, maar dzt zou dan enkel voor noodgevallen zijn

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:27

klinkt eigenlijk niet alsof je het echt graag hebt, maar het vooral doet om te besparen. Ben bang dat dit gauw ergernissen geeft. Het zal altijd een beetje geven en nemen zijn. Eens een enkele keer een dekentje wisselen zou geen probleem moeten zijn, dat kan diegene dan ook weer voor jou doen als je eens een dagje weg bent. Zou er nog eens goed over denken of dit werkelijk is wat je wilt.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:31

Ik heb dat kort gedaan maar was er gauw van genezen. Buiten dat je een stuk privacy kwijt bent heb je er vooral extra werk aan. Misschien heb ik net de verkeerde getroffen dat kan ook natuurlijk. Ik heb gezegd toen ze kwam om te kijken, what you see is what you get. Het af en toe mee helpen was al snel afgelopen. Ik heb bij begin aangegeven dat de bak altijd te rijden is maar wel wat zwaar en niet geschikt voor een dressuurruiter aangezien ik niet de mogelijkheid heb hem regelmatig te slepen. Was geen probleem want ze deed vooral grondwerk. Toch begon ze na twee weken al te zeuren of de bak gesleept kon worden. Ik heb dat toen door een buurman laten doen. Extra kosten. Na twee weken weer vragen of de bak gesleept kon worden. Nee dus want dat was niet de afspraak. En zo kwamen er steeds meer dingetjes. Toen haar paard ook nog een begon te slaan naar mij en mijn paarden heb ik haar vriendelijk verzocht een ander plekje te zoeken. Ik begin er dus niet meer aan. Overigens hield ik er ook geen geld aan over want haar paard vrat in zijn eentje net zoveel als die twee van mij samen.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 14:08

mystery1980 schreef:
klinkt eigenlijk niet alsof je het echt graag hebt, maar het vooral doet om te besparen. Ben bang dat dit gauw ergernissen geeft. Het zal altijd een beetje geven en nemen zijn. Eens een enkele keer een dekentje wisselen zou geen probleem moeten zijn, dat kan diegene dan ook weer voor jou doen als je eens een dagje weg bent. Zou er nog eens goed over denken of dit werkelijk is wat je wilt.


Gih, ik wil gerust wel eens een dekentje doen of medicijnen geven of dergelijke,maar ik heb het nu zo ingericht thuis dat ik ze kan gaan verzorgen wanneer dat uitkomt. Dus de ene dag sta ik er smorgens al voor mijn werk en de andere dag midden op de dag hangt er maar net vanaf wanneer ik tijd heb. De pensionklant moet dat ook net maar willen natuurlijk ;). Vooral mijn vriend heeft iets meer moeite met iemand die bij ons achterom zou komen, mij lijkt het wel leuk om wat praat te hebben. Maar goed, je weet natuurlijk niet wie je treft. Zoals het verhaal hierboven van Dreamboy bv, dan heb je weer zo een gedoe, maar je kan het natuurlijk ook weer treffen met iemand die een beetje dezelfde ingesteldheid heeft als jou. Maar dat weet je natuurlijk pas als degene er staat met zijn of haar paard. Lastig wel

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:30

Ik zou denk ik eerder kijken of je een pensioenplek aan kan bieden, en dan het liefst zo, dat de eigenaar bijv. maar 1 keer per week of maand ofzo een keer langs komt.
Dan wordt je niet zo aangetast in je privé. (als je het überhaupt al wilt)

Houdt er rekening mee, dat de verdiensten namelijk heel minimaal zullen zijn, en dat als ze bijv. stoppen met betalen, je ze niet zomaar op straat kunt zetten.

Je loopt dus in verhouding veel risico (mensen niet netjes met je spullen/privé om gaan, dingen worden gesloopt/slijten harder, extra werk etc), en dat voor misschien die 2 tientjes die je er in de maand op verdient.

Dat moet je echt willen!

DuoPenotti

Berichten: 29492
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:37

Ja dat is het nadeel natuurlijk dat je dat niet weet wie we komt.
Heb er hier een gehad die bij het kennismakingspraatje heel aardig leek.
Maar toen die hier was...wat een draak van een mens en dan vooral ook naar haar paard toe.
Zo oneerlijk rijden, dat kon ik niet aanzien echt niet...
Die heb ik binnen een maand alweer gezegd dat ze kon gaan...
Later hoorde ik dat die overal maar even stond.

Maar heb ook iemand 4 jaar gehad en de eerste 3 jaar ging fijn. Ze kreeg een vriend en geen idee of het daar aan lag, maar die conclusie trok ik. Wat een trutje werd dat zeg.
En wat zij haar 2e mama noemde heeft bij mij ooit haar hart uitgestort wat ze toch zo mis had gedaan, dat ze niet snapte.

Maar ook fijne mensen gehad, zeer zeker ook. En dan is het idd heel gezellig.

Maar ik heb er nu geen meer staan, 3 stallen leeg.... 2 schuilstallen die gebruikt kunnen worden...zegt ook wel iets denk ik :D

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:05

Eerlijk zou ik dat nooit willen… je zegt zelf dat ze al rond de 150 euro hooi wegspelen, dan nog wat extra dingen, ook dat paard maakt wel wat eens kapot, het extra werk wat het meebrengt, het kwijt zijn van je privé,…. En dat voor een paar tientjes per maand…(want 250 euro gaat niemand er voor geven, neem Max 200 euro)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:11

Sky_As schreef:
Ik zou denk ik eerder kijken of je een pensioenplek aan kan bieden, en dan het liefst zo, dat de eigenaar bijv. maar 1 keer per week of maand ofzo een keer langs komt.
Dan wordt je niet zo aangetast in je privé. (als je het überhaupt al wilt)

Houdt er rekening mee, dat de verdiensten namelijk heel minimaal zullen zijn, en dat als ze bijv. stoppen met betalen, je ze niet zomaar op straat kunt zetten.

Je loopt dus in verhouding veel risico (mensen niet netjes met je spullen/privé om gaan, dingen worden gesloopt/slijten harder, extra werk etc), en dat voor misschien die 2 tientjes die je er in de maand op verdient.

Dat moet je echt willen!


Ik plaats later nog een meer uitgebreid berichtje als staleigenaar maar wil hier even op inhaken: pensioenplek raad ik ten zeerste af!!! En zeker in deze tijd.

De reden: zie mijn eigen topic over schuldbemiddeling: dit zijn ponies die niets meer waard zijn, veelal zonder spullen en met een eigenaar die amper komt.
1) Bij wanbetaling heb je een groot probleem want er is nergens iets van waarde. buiten paard bij de eigenaresse afzetten of lange juridische procedures aangaan kan je niets. En laat dit nu het soort paarden zijn waarbij wanbetaling het meest voorkomt
2) Dit zijn ook het soort paarden waar niet/minder naar wordt omgekeken en zeker geen kosten meer voor gemaakt. Hoefsmid, tandarts, dekens, … als het al gedaan wordt komt het wss in jouw nek terecht en anders moet je er maar net tegen kunnen.

En nu mag bokt 1000 voorbeelden geven dat ze allemaal nog naar hun oude pony komen kijken, maar dit is wel wat ik zie bij mij en bij bevriende kleine stallen in de omgeving. ‘T gebeurt best vaak.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 16:01

Poekkie schreef:
Sky_As schreef:
Ik zou denk ik eerder kijken of je een pensioenplek aan kan bieden, en dan het liefst zo, dat de eigenaar bijv. maar 1 keer per week of maand ofzo een keer langs komt.
Dan wordt je niet zo aangetast in je privé. (als je het überhaupt al wilt)

Houdt er rekening mee, dat de verdiensten namelijk heel minimaal zullen zijn, en dat als ze bijv. stoppen met betalen, je ze niet zomaar op straat kunt zetten.

Je loopt dus in verhouding veel risico (mensen niet netjes met je spullen/privé om gaan, dingen worden gesloopt/slijten harder, extra werk etc), en dat voor misschien die 2 tientjes die je er in de maand op verdient.

Dat moet je echt willen!


Ik plaats later nog een meer uitgebreid berichtje als staleigenaar maar wil hier even op inhaken: pensioenplek raad ik ten zeerste af!!! En zeker in deze tijd.

De reden: zie mijn eigen topic over schuldbemiddeling: dit zijn ponies die niets meer waard zijn, veelal zonder spullen en met een eigenaar die amper komt.
1) Bij wanbetaling heb je een groot probleem want er is nergens iets van waarde. buiten paard bij de eigenaresse afzetten of lange juridische procedures aangaan kan je niets. En laat dit nu het soort paarden zijn waarbij wanbetaling het meest voorkomt
2) Dit zijn ook het soort paarden waar niet/minder naar wordt omgekeken en zeker geen kosten meer voor gemaakt. Hoefsmid, tandarts, dekens, … als het al gedaan wordt komt het wss in jouw nek terecht en anders moet je er maar net tegen kunnen.

En nu mag bokt 1000 voorbeelden geven dat ze allemaal nog naar hun oude pony komen kijken, maar dit is wel wat ik zie bij mij en bij bevriende kleine stallen in de omgeving. ‘T gebeurt best vaak.



Ooh ja brr ;(. Erg is dat eigenlijk he? Dat is zeker iets om in het achterhoofd te houden, zit je straks met een paard waar niemand meer naar om kijkt. Zeker in deze tijden dat mensen het niet meer kunnen betalen...

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:53

Om dus uitgebreider terug te komen:

- ik ben zelf staleigenaar in belgie, een aantal eigen paarden en een aantal pension. Totaal <10 paarden. Staan 24/7 buiten in de zomer en ‘s nachts binnen in de winter. Volledig volpension met verlichte piste met zeer goede bodem. Deken wisselen etc wordt ook gedaan maar max 1x per dag (ik wil dus wisselen als het regent of te warm wordt of eigenaar even niet kon maar niet standaard elke morgen dekentje op en ‘s avonds dekentje af)
- de stalprijs is 300 per maand geworden, wij zijn dit jaar fors moeten opslagen door de inflatie. Onze kosten zijn gelijkaardig aan die van jou. Van die 300 gaat wel nog btw vanaf (21%)
- voor jouw faciliteiten: bos dichtbij, geen stallen, matige rijbak, geen kast zou ik naar 250/275 gaan afhankelijk van de buurt waar het juist is.

Hou er wel rekening mee dat het een grote aanpassing is. Er zijn voordelen:
- meer aanspraak
- makkelijker kunnen gaan wandelen
- samen trainen / tips (afhankelijk van het type ruiter dat je aantrekt)
- financieel voordelig, ook ivm delen voorrijkosten van diensten

Maar ook nadelen:
- veel prive weg en soms lastige mensen. Hier letterlijk een klant die dacht op de ramen te komen kloppen van het huis zodat ze haar verhalen kon beginnen vertellen. Echt niet fijn. Ook op stal probeer ik steeds haar ‘bezoektijd’ te ontwijken.
- Anderzijds ook iedereen met steeds andere wensen, die soms imo haaks op paardenwelzijn staan. Bvb al de vraag gekregen of pony niet de hele winter 24/7 op stal mocht staan en dan boos zijn als ik daar niet aan meedoe. Idem met hoeveelheid hooi/gras/dekens/…. In een kudde is het altijd voor het gemiddelde paard en er gaat wel eens iets kapot.
- dat kapot gaan geldt ook voor je eigen materiaal: scheuren in dekens, kapotte draden etc. Zijn normaal.
- veel extra werk op je boterham, zeker goed te kijken wat je wil ivm diensten zoals smid en tandarts
- extra gebruik van de piste. Hier wordt wel gesleept maar gebeurt zeker 2x per maand dat er eentje een uur voor mijn les haar paard komt longeren en een mijnenveld achterlaat. Tsja… kan je niets tegen doen maar is allesbehalve fijn natuurlijk.
- hopen dat mensen effectief betalen en voor hun dier zorgen. Verbazingwekkend hoeveel eigenaars eigelijk zelden komen.

Overall hou je er financieel niet veel aan over, zeker niet in combi met het werk. 2 jaar geleden kon ik mijn paarden er gratis van houden en mijn lessen van betalen. Tegenwoordig kosten mijn paarden mij zo’n 200-300 euro per maand exclusief mijn lessen, pensioninkomsten al verrekend. En dat terwijl ik een 2-tal uur per dag bezig ben met klussen, naast een fulltime baan. Dus als je het vooral voor het geld wil doen raad ik aan om eerder te kijken naar paarden trainen of lessen geven of een halve stal op je dat paarden.

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:08

Nou ik heb het ook aangeboden vanaf de zomer, en ze mogen nu vertrekken. En verhuren doe ik dus nooit meer! Heb er zo’n spijt van! Al het gezeur. We hadden ruim 3 jaar geleden een stuk grond met stal gekocht voor het welzijn van mijn paard en om van al het gezanik van mensen op pensionstallen af te zijn. Nee mij niet meer gezien wat betreft de verhuur 8)7

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:30

Wat je aan extra inkomsten hebt dan een pensionklant, is waarschijnlijk veel minder dan wanneer je de extra uren (meer uitmesten, meer hooinetten vullen) zou gaan werken.

Ik heb regelmatig een 'pensionklant' gehad, vooral voor de gezelligheid en om het werk te delen. En ook om gemakkelijker een weekendje weg te kunnen.

€300 voor een pensionplek met vrij weinig luxe zou ik al aan de hoge kant vinden. Zeker in de recreatieve doelgroep (liefst nog koudbloed, ivm vergelijkbare voerbehoefte)
Het levert jou dan ongeveer 150 euro op, ben je bereid daarvoor 10 uur extra te werken?

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:31

Even een andere gedachtegang... Stel nou dat je kosten 150 euro per maand zijn en je krijgt 250 euro per maand. Dan verdien je 100 euro. Je hebt daar dagelijks zeg 15 minuten extra werk van. Dat is 30x15 min, afronden naar boven zit je op minimaal 8 uur werk per maand. Je verdient dan 12,50 per uur.

Daarbij ben je een stuk privacy kwijt, moet je rekening houden met iemand, moet je hopen dat het paard goed past in de groep etc.

Kun je dan niet beter 2 uur per week iets anders gaan doen? Bijvoorbeeld schoonmaken? Geen gezeur en je verdient je ook nog eens meer mee...

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:34

@lr111 zo te zien hadden we dezelfde gedachte ;-)

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:41

Hahaha! Ja!

Ik denk dat zoiets alleen lonend is als je full service voor een forse prijs biedt. Moet je wel kunnen dealen met de wensen/verwachtingen van je pensionklant.

Zou niks voor mij zijn. :D

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:41

Ik vind het erg knap om te denken dat je met 15 min extra klaar bent :)

1) extra hooibak / hooinetten => minimaal 10 min per dag
2) reparatie van draden en dekens die extra kapot gaan => 2 uur per maand
3) extra uitmesten => minimaal 10 min per dag
4) extra water, krachtvoer geven, algemeen nazicht ==> minimaal 10 min per dag
5) extra slepen van piste, mestafvoer, meer hooi aanbrengen, … ==> 5 uur per maand.

Dus ik kom op minimaal 0,5 * 30 + 7 = 22 uur per maand en dat is volgens mij nog onderschat.
Daarbij heb je die 150 ook niet zuiver he: daar gaat ook extra stroom, diesel voor de tractor, weideonderhoud etc nog vanaf.

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:46

Ik maak maar een globale berekening (daarom ook 'stel dat je kosten X per maand zijn').

Ik spendeer overigens beslist geen half uur per dag extra aan een extra paard in onze groep. Ben wellicht 2 minuten langer bezig met hooinetten en inderdaad zeker wel 10 min extra tijd met uitmesten. Ongeveer een kwartier per dag extra dus in mijn geval.

Ik repareer zelden draden, hoef niet extra te slepen etc. Maar dat zal zeer afhankelijk zijn van je grond, inrichting van je perceel en paarden. Dus kan maar zo dat jij er wel veel meer tijd aan kwijt bent.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:52

Ik kan echt geen hooinet vullen en verslepen in 2 min. En in de groep maakt 7 ==> 8 ook geen half uur, maar als je anders maar 1 paard en een shet hebt maakt dat het zeker wel, gewoon omdat je dan extra plekken moet beginnen aanbieden.

Extra slepen echt wel ivm veel longeren hier. Ik zou voor mijn eigen paarden maar 2x per maand moeten slepen, nu vaak 2x per week. 20-30 min per keer.

Daarnaast ook gewoon veel meer opkuis van gang en poetsplaats enzo.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:53

Toen ik nog op een pensionstal stond vond ik het altijd knap dat de eigenaren bleven verhuren. De wensen en eisen die mensen hebben, het gezeur wat sommige mee brengen, er is er altijd wel 1 die de sfeer weet te verzieken, het is niet snel goed genoeg. Ik heb daar van geleerd om nooit iemand aan te halen. Wij hebben nu de ruimte nu er 1 is ingeslapen, heb de vraag ook al vaak gehad, zeker toen er tegelijk meerdere stallen gingen stoppen. Maar nee, ik wil het graag privé houden. Je geeft het zelf al aan, je doet het nu zoals je zelf wilt en wanneer je het wilt doen. Niet iedereen kan zich daar in vinden. Plus wat als je iemand aan haalt met een hond en wellicht kinderen. Ik zag het op de pensionstal als het mooi weer was was het hele gezin mee inclusief soms opa en oma, zagen het dan als een dagje weg op zondag naar de paarden toe. Kids mee op de middagen dat ze vrij zijn van school. Niet elk kind is even rustig of zelfstandig. Voor het vele werk wat je er aan hebt en wat het dan nog uiteindelijk opbrengt die ene pensionklant zeg ik nee bedankt.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Stalling aanbieden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:03

Ah ja kinderen :')
Dat leer je wel snel genoeg om mensen met jonge kinderen te weigeren hahahaha

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:09

[/quote]

Gih, ik wil gerust wel eens een dekentje doen of medicijnen geven of dergelijke,maar ik heb het nu zo ingericht thuis dat ik ze kan gaan verzorgen wanneer dat uitkomt. Dus de ene dag sta ik er smorgens al voor mijn werk en de andere dag midden op de dag hangt er maar net vanaf wanneer ik tijd heb. De pensionklant moet dat ook net maar willen natuurlijk ;). Vooral mijn vriend heeft iets meer moeite met iemand die bij ons achterom zou komen, mij lijkt het wel leuk om wat praat te hebben. Maar goed, je weet natuurlijk niet wie je treft. Zoals het verhaal hierboven van Dreamboy bv, dan heb je weer zo een gedoe, maar je kan het natuurlijk ook weer treffen met iemand die een beetje dezelfde ingesteldheid heeft als jou. Maar dat weet je natuurlijk pas als degene er staat met zijn of haar paard. Lastig wel[/quote]


Dit klinkt al wel weer anders, maar zou dat naar degene die komt kijken dan ook duidelijk zo melden. Want ook voeren en klussen zal dan opvallen dat dat niet altijd hetzelfde moment wordt gedaan en dat is wel zo prettig om te weten als je ergens komt staan is mijn ervaring. Heldere communicatie is ongelofelijk belangrijk heb ik ervaren. Heb ruim 6 jaar in iemands achtertuin gestaan met mijn paard.
Het praatje lag altijd bij haar heb ik geleerd, als ze zelf geen praatje maakte liet ik haar met rust want dat werkte voor beiden het fijnste. Ook vrienden uitnodigen deed ik niet of buiten het erf bijvoorbeeld ergens halverwege een buitenrit, zodat zij geen drukte had in haar tuin. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan omdat zij iemand op het erf wilde om ook mee te gaan rijden en mijn paard te oud werd voor de ritten die zij verlangde. Verwachtingen uitspreken is dus heel belangrijk.