Slowfeeders over elkaar

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Slowfeeders over elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 10:40

Hoi,

Een vraag mijne eet heel snel uit zijn slowfeeder dat het binnen 2 uur al op is. Hij heeft nu een slowfeeder met de mazen 4x4 maar dacht ik doe nog een hooinet er in kan dan een 3X3? Iedereen doet namelijk heel lang met zijn hooi op stal alleen die van mij denkt net als mij snel eten alles voor bassie :+
Maar hierdoor eet ie zijn box zo wat leeg kwa stro…

smurffie

Berichten: 11142
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Slowfeeders over elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:58

Een zak met stro erbij hangen?
Over elkaar zou ik niet doen.. toch snel frustratie.
Graszaadhooi en dan wat meer?

Hilary

Berichten: 9227
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:00

Wij hadden netten met mazen 5x5 die wat uitrekten en eerder richting 6x6 gingen. Daar deden we er twee van over elkaar, was geen probleem.
Je kunt ook een combinatie doen: in je net van 4 doe je een groot deel van het hooi. Dat net doe je in het net van 3, en dan doe je tussen de twee netten nog wat hooi. Dan is dus een deel makkelijk te pakken en een deel moeilijker.

Edit: onze netten liggen in hooibakken. Met een hangend net zou ik goed in de gaten houden of de frustratie niet te groot wordt.

Faelynn

Berichten: 3176
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Slowfeeders over elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:05

Waarom niet gewoon een net met fijnere mazen? Ik gebruik nu geen slowfeeder meer maar had voorheen volgens mij 2x2

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Slowfeeders over elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 11:08

De 2x2 heb ik gekeken maar dat bied 1 website alleen en die kost bijna 80,- :+

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 11:09

Hilary schreef:
Wij hadden netten met mazen 5x5 die wat uitrekten en eerder richting 6x6 gingen. Daar deden we er twee van over elkaar, was geen probleem.
Je kunt ook een combinatie doen: in je net van 4 doe je een groot deel van het hooi. Dat net doe je in het net van 3, en dan doe je tussen de twee netten nog wat hooi. Dan is dus een deel makkelijk te pakken en een deel moeilijker.

Edit: onze netten liggen in hooibakken. Met een hangend net zou ik goed in de gaten houden of de frustratie niet te groot wordt.


Ja wij hebben buiten hooinetten in bakken en binnen dan hangend maar gaat meer om de nacht dat ik dan zo iets wil.

Faelynn

Berichten: 3176
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:25

trysteffy schreef:
De 2x2 heb ik gekeken maar dat bied 1 website alleen en die kost bijna 80,- :+


Het is wel al weer 4 jaar geleden maar ik geloof dat die van mij van t merk shires waren, mazen 2x2 en rond de 15 euro per stuk op Agradi, geen idee of ze ze nog hebben maar misschien zijn ze nog wel ergens verkrijgbaar

Odysseus

Berichten: 22489
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:32

trysteffy schreef:
De 2x2 heb ik gekeken maar dat bied 1 website alleen en die kost bijna 80,- :+


Shires heeft netten van 2.5 x 2.5 vanaf €19.95. Ik twijfelde ook over de netten van Zeldenrust maar ben toch voor Shires gegaan en ben erg tevreden. Zelfs mijn lompe sloper krijgt deze stevige mazen niet kapot getrokken.

Ik heb ze via de website van Paard Eerlijk

darkadia

Berichten: 5318
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:35

De shires greedy zijn idd best sterk en redelijk fijne Maas. Toevallig zelf ook net wat bij besteld omdat ze uit hun 3x3 net toch nog wat te makkelijk eten

smurffie

Berichten: 11142
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Slowfeeders over elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:09

Ik zal even een foto maken vanmiddag maar heb misschien nog wel een hele fijn mazige ter overname

Morrie

Berichten: 22425
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Slowfeeders over elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:28

ik had altijd 2 aanhangernetten over elkaar geknutseld tot 1 hooinet, anders was het net bij mij ook in een uurtje leeg, of ze beten het kapot. Met 2 netten over elkaar deed ik precies een jaar voor het gesloopt was

boris_rakker

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:45

Odysseus schreef:
trysteffy schreef:
De 2x2 heb ik gekeken maar dat bied 1 website alleen en die kost bijna 80,- :+


Shires heeft netten van 2.5 x 2.5 vanaf €19.95. Ik twijfelde ook over de netten van Zeldenrust maar ben toch voor Shires gegaan en ben erg tevreden. Zelfs mijn lompe sloper krijgt deze stevige mazen niet kapot getrokken.

Ik heb ze via de website van Paard Eerlijk


Inderdaad de shires knooploze netten van 2,5x2,5 centimeter. Prijs kwaliteit is enorm goed en het helpt bij heel veel paarden hier op stal. Ze zijn er ook geknoopt (Shire gready feeder) maar die gaan sneller stuk.

Mijn haf at er nog redelijk vlot uit en die gaf ik voor de nacht het groene 2x2 cm net van paardeerlijk erbij, dat hielp maar die netten zijn echt wel van dunner materiaal. Dan zat het groene net dus in de zwarte.

De 2 netten over elkaar:
Afbeelding

2,5 x 2,5 shires net zoals ik overdag buiten voerde:
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 50059
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:15

Zijn daar nooit ongelukken mee gebeurd? :oo Ik heb er eentje gehad waarbij ik dit nooit in mijn hoofd zou moeten halen.

Faelynn

Berichten: 3176
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:23

Odysseus schreef:
trysteffy schreef:
De 2x2 heb ik gekeken maar dat bied 1 website alleen en die kost bijna 80,- :+


Shires heeft netten van 2.5 x 2.5 vanaf €19.95. Ik twijfelde ook over de netten van Zeldenrust maar ben toch voor Shires gegaan en ben erg tevreden. Zelfs mijn lompe sloper krijgt deze stevige mazen niet kapot getrokken.

Ik heb ze via de website van Paard Eerlijk


Dit zullen de zelfde zijn als ik bedoel, was er hier inderdaad ook heel tevreden over betreft kwaliteit