Welke sproeiers voor droge piste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chovi

Welke sproeiers voor droge piste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 13:12

Hoi,

Sinds een dik half jaar heb ik de paarden aan huis staan en hebben we een piste. In de piste ligt Scheldezand gemengd met polyvlokken. Op zich ben ik tevreden van de piste, maar ze ligt erg snel veel te droog en dus ook te zwaar. Zelfs met stevige regenbuien heeft er nog nooit een plasje water op gestaan. Ideaal voor in de winter dus, maar in de zomer en de tussenseizoenen moet er toch goed gesproeid worden. Voorlopig deed ik dit met zo'n sproeier die in het rond sproeit en die dan verplaatsen, maar vaak heb je de hoefslag niet voldoende nat dan en dan ligt die toch nog best zwaar om echt dressuurwerk in te doen. Met de hand kan ik wel rondgaan, maar dat is wel erg tijdrovend om dat dagelijks te doen, dus zoek ik een andere oplossing.

Ik ben dus aan het kijken om sproeiers in de hoeken en langs de zijkant te installeren, vaste sproeiers. Maar ik ben wat op zoek naar ervaringen, iemand een mening over bepaalde merken van sproeiers, waarom die wel/niet?

Alvast bedankt!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:38

Ik heb deze: https://www.tuinberegening.nl/rainbird- ... p-up-10-cm
Piste van 22x42, 2 op elke lange zijde en 1 op elke korte zijde.
Ik zet ze met 3 tegelijk op en dan kan de pomp dit goed aan en komen de sproeiers mooi tot in de helft.
Goeie pomp is wel een vereiste, maar de sproeiers werken top! Veel beter dan tiksproeiers (die had ik eerst).
Kleine tip, koop er ook de rainbird schroevendraaier bij voor het makkelijk afstellen.

Chovi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 14:45

s0173957 schreef:
Ik heb deze: https://www.tuinberegening.nl/rainbird- ... p-up-10-cm
Piste van 22x42, 2 op elke lange zijde en 1 op elke korte zijde.
Ik zet ze met 3 tegelijk op en dan kan de pomp dit goed aan en komen de sproeiers mooi tot in de helft.
Goeie pomp is wel een vereiste, maar de sproeiers werken top! Veel beter dan tiksproeiers (die had ik eerst).
Kleine tip, koop er ook de rainbird schroevendraaier bij voor het makkelijk afstellen.

Dankjewel!

Die was ik inderdaad al tegengekomen! Goede pomp heb ik, dus dat mag geen probleem zijn. Goede tip om ze per 3 op te zetten!
Ik ga er eens naar kijken!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke sproeiers voor droge piste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:56

Van die pop ups hebben wij ook.
Zelf hebben wij er per sproeier nog een kraan onder gedaan.
Dan kan ik er uit zetten als ik wil.
Dat doe ik wel eens met longeren, dan pak ik geen 20x60 maar 30x60.