Is deze deken nog te maken?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daphne__

Is deze deken nog te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-22 23:45

Hoihoi,

Eergisteren trof ik mijn pony haar half jaar oude Rambo Summerseries nogal vernield aan.. Lijkt wel alsof iemand de schaar er in gezet heeft |(

Het is dus gewoon een vliegendeken van gaas, waarbij de rug bedekt is met softshell. Toen een paard zijn tanden er in gezet had, heb ik er een horseware sticker op gedaan. Maarja, dat waren meer een soort krassen die wat door waren. Dit is een scheur van +- 10 cm.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Is deze deken nog te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:54

De zomer is voorbij. Is dit dek dan niet te dun? Ik denk dat je toch op zoek moet naar een nieuw dek. Tweedehands kom je soms ook goede dekens tegen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-22 23:59

Was ook niet persé van plan deze deken nog langer te gebruiken dit jaar, maar normaal maak ik m'n dekens netjes en berg ze op voor volgend jaar. Dat was mijn plan met deze eigenlijk ook.. Ding was 180 euro -O-

Vond deze deken overigens ook nu nog wel fijn aangezien er een 100 grams liner in kan, waardoor hij op stal luchtig is, maar toch de rug warm houd 's nachts. En ze was nog kurkdroog en warm na een regenbuitje...

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 02:15

Ja hoor, dat is prima te naaien, je bent zo te zien geen stof kwijt, dus even met naald en draad aan de slag en het probleem is opgelost.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:00

Je kunt hem ook naar een zadelmaker brengen als je zelf minder handig bent met naald en draad. Je bent inderdaad geen stof kwijt dus dat is naar verwachting goed te doen.

Het is beter een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:08

Zoek eens naar de Deken Dokter op Facebook, die kan alles maken. :j

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood."
Phillipe Karl
www.dekendokter.nl

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:20

Misschien dat je zo'n reparatie setje kunt halen met stof en lijm. Dan kun je er een stukje stof onder doen, het netjes dicht lijmen en eventueel daarna stikken. Dan heb je denk ik de meeste kans dat het waterdicht gaat zijn.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:08

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:43

Evamarie schreef:
De zomer is voorbij. Is dit dek dan niet te dun? Ik denk dat je toch op zoek moet naar een nieuw dek. Tweedehands kom je soms ook goede dekens tegen.

Prima tussenseizoensdeken, ik gebruik hem ook nog momenteel. Maar neemt niet weg dat als je hem nu niet meer gebruikt, je hem niet alsnog kan proberen te maken. Het zijn dure dekens.

Ik zou hem idd proberen weg te brengen en kijken of je daarna eventueel met stormsure of iets hem op de gemaakte naden weer waterdicht kan krijgen. Zonde om hem hiervoor weg te gooien.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:14

Herkenbaar dit, mijn paard en zijn vrienden maken ook graag winkelhaken in zijn dekens. Hoe duurder de deken, hoe sneller er een scheur in moet. Deze zou ik inderdaad naaien en dan de genaaide naden met van dat waterdichtspul voor tenten of met tape afwerken. Vooral omdat het een zomerdeken is, een winterdeken laat ik zelf bij de dekenreparateur maken (maar dat is omdat ik zelf niet zo handig ben met naald en draad).

Homo sapiens non urinat in ventum.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie