Materiaal opbergen

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EVL

Materiaal opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-22 11:16

Hallo,
Wij staan sinds een maand voor het eerst op pension met de pony van onze dochter. We hebben een zadelkast ter beschikking. Maar er komt zoveel materiaal bij kijken (dekjes, zweetdekens, winterdekens, rijkaarzen en cap, poetsspullen,…) dat het niet allemaal in de kast past.
Hoe bewaren jullie je materiaal op stal? Eventueel met foto mag

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:25

EVL schreef:
Hallo,
Wij staan sinds een maand voor het eerst op pension met de pony van onze dochter. We hebben een zadelkast ter beschikking. Maar er komt zoveel materiaal bij kijken (dekjes, zweetdekens, winterdekens, rijkaarzen en cap, poetsspullen,…) dat het niet allemaal in de kast past.
Hoe bewaren jullie je materiaal op stal? Eventueel met foto mag

Bij mij lag er heel veel thuis. Ik had in de garage thuis een grote kast met al mijn spullen.
Op stal had ik alleen de noodzakelijke dingen en de rest nam ik mee van thuis.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:32

Alles met een waarde van 500 euro of meer blijft bij mij niet op stal liggen. Zadels liggen dus niet op stal.

Een kast met de belangrijkste dingen. Dekjes liggen er max 2 op stal op een bokje/schraag met mijn peesbeschermers om te drogen. Boven op de kast staan lege emmers en een voerbak
Aan de buitenkant van de kast hangen ook haakjes. Zou eigenlijk het gereedschap van de eigenaar aan moeten hangen :+ . Voerton + supplementen bij de stal. Regendeken aan het dekenrek.

Per seizoen wissel ik de benodigdheden om op stal met uitzondering van regendeken, therapiedeken en zweetdeken.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:36

Ik heb gelukkig een mega grote kast, voertonnen staan in mijn trailer en dekjes en dekens die ik op dat moment niet gebruik liggen thuis. Als ik naar een andere stal zou moeten en mijn kast kan niet mee dan heb ik een probleem :')

Friezenkind

Re: Materiaal opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:47

Ik heb dingen die ik niet gebruik/nodig heb gewoon op zolder liggen. Ik heb de slobber in kleine bakjes die ik thuis weer bijvul, dan hoef ik geen grote voerton in mijn kast te hebben. Dekje rouleer ik ook af twee op stal, als die gewassen moeten worden gaan twee andere mee.

Duhelo

Re: Materiaal opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:12

Ik heb een zadelkamer van 3*3. en eentje van 2*3

Ter verdediging, dit is voor drie paarden in eigen beheer. Dus het kleinste stuk is vooral werkmateriaal, het grootste stuk staan de uitmestspullen, hangen de dekens op, twee zadelkasten met 4 zadels + hoofdstellen,longeerspullen, etc, een rek met borstels en losse dingen, een rekje met de dekjes, kastje voor klein spul. 2 Voedertonnen + de bijhorende emmers, etc.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie