Scheren of niet?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
franteir
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-02-18

Scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 12:24

Ik heb 2 paarden die geschoren moeten worden. We rijden intensief en doen ook wedstrijden dus een niet geschoren paard is gewoon niet praktisch. Maar nu twijfel ik of ik ze nu al zou scheren of niet. Andere jaren worden ze deze periode geschoren. Maar door het uitzonderlijke weer staan ze nu nog steeds 24/7 op de weide. Met hun dikke wintervacht geen probleem maar ik twijfel of ik ze geschoren wel 24/7 buiten wil hebben omdat ze dit niet gewoon zijn. Zouden jullie nu scheren of wachten tot ze niet meer 24/7 buiten staan zoals andere jaren?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:26

Scheren en gewoon deken opdoen zolang ze nog 24/7 buiten staan?

Sowieso zijn de temperaturen nu te warm. Die van mij een 4 jarige met wintervacht stond gisteren nat na een kwartier longeren (geen galop).
Die ga ik vandaag ook scheren.

franteir
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 12:51

Art_Ificious schreef:
Scheren en gewoon deken opdoen zolang ze nog 24/7 buiten staan?

Sowieso zijn de temperaturen nu te warm. Die van mij een 4 jarige met wintervacht stond gisteren nat na een kwartier longeren (geen galop).
Die ga ik vandaag ook scheren.


Ze hebben sowiso altijd een deken op hoor want ook binnen is het te koud om zonder te staan. Maar twijfelde of het verschil niet te groot zou zijn om ze buiten te laten aangezien ze dit niet gewoon zijn. Maar inderdaad de temperaturen nu zijn eigenlijk echt niet koud

FriesWytske
Berichten: 9969
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:24

Daar zat ik afgelopen week ook mee. Vond het nog zonde om haar een deken op te doen, als ik haar geschoren had. Wat ik nu heb gedaan is haar hals en een streep naar haar kont geschoren. Daardoor kan ze de warmte wel kwijt. En is ze minder nat dan als ze niet geschoren is. En kan ze wel gewoon zonder deken naar buiten.