Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annibel schreef:Ik snap je dilemma.. Het is echt heel warm en vochtig opeens.
Mijn Shetlander staat al dagen met een natte vacht en wordt niet meer droog, hij zweet echt van hals tot en met flanken echt heel zielig. Ik zit eraan te denken om hem ook maar te scheren, alleen straks wordt het opeens koud en moet hij dekens op..
Vind die tip over functioneel scheren een hele goede! Kunnen ze met alleen hals en borst zonder deken staan?
tamary schreef:annibel schreef:Ik snap je dilemma.. Het is echt heel warm en vochtig opeens.
Mijn Shetlander staat al dagen met een natte vacht en wordt niet meer droog, hij zweet echt van hals tot en met flanken echt heel zielig. Ik zit eraan te denken om hem ook maar te scheren, alleen straks wordt het opeens koud en moet hij dekens op..
Vind die tip over functioneel scheren een hele goede! Kunnen ze met alleen hals en borst zonder deken staan?
Ja, zo schoor ik de mijne ook elke herfst sinds welshje zich naar een gevalletje rainrot zweette door zo lang nat te staan met vacht klaar voor Siberië.
[ [url=m/sU4kqB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook in de sneeuw was dat geen probleem, enkel wat meer hooi voeren als het echt koud werd of bij teveel (gerste)stro. Ze kwamen dan ook keurig op gewicht het voorjaar in.