Inspiratie paardenstal bouwen (bouwpakket?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lietjuh_

Inspiratie paardenstal bouwen (bouwpakket?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 19:23

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar inspiratie. Ik wil graag stallen laten bouwen voor 4 ponys de kleinste is 1.35 en de grootste 1.50m. Nu twijfel ik hoe dit vorm te geven en ook de afmetingen. Ze staan momenteel slechts een paar weken en incidenteel op stal per jaar. Door verhuizing moeten we opnieuw stallen bouwen en ondanks dat ze er weinig staan lijkt het me wel handig om ze te hebben we gaan in een wolf rijk gebied wonen. Daarnaast fok ik graag veulentjes en wil ik indien nodig dus die ook op stal kunnen hebben.

Idee zelf is dat het sowieso (deels) inloop stallen worden. Aangezien ik ze 24/7 buiten heb.

Zijn er hier bokkers die ook zelf een stal gebouwd hebben of hebben laten bouwen? Of andere bruikbare ervaringen?
Ben heel benieuwd naar ervaringen en indien mogelijk foto’s.

DubbelFun

Re: Inspiratie paardenstal bouwen (bouwpakket?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:10

Wat voor oppervlakte heb je om te bebouwen ??

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:07

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:28

@XXXX2015: gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom dat (scherpe) hoekje tussen de 1e en 2e stal ??

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:49

DubbelFun schreef:
@XXXX2015: gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom dat (scherpe) hoekje tussen de 1e en 2e stal ??

Haha ja dat vragen meer mensen! Dat lijkt ook onlogisch.
Maar dat komt omdat er een garage / kelder onder het huis zit, en daar loopt de inrit naar de garagedeur.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:39

Op deze foto wordt het idd allemaal duidelijk :) al zou ik persoonlijk -om ongelukken met die scherpe hoek te voorkomen- gekozen hebben voor een schuine lijn vanuit de 1e paal (of iets verder) tot aan het brede stuk. Het staat misschien wat minder strak, maar je kunt nog steeds de hele uitloop verdelen in 3 stukken mocht je dat ooit nog moeten doen.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:39

DubbelFun schreef:
Op deze foto wordt het idd allemaal duidelijk :) al zou ik persoonlijk -om ongelukken met die scherpe hoek te voorkomen- gekozen hebben voor een schuine lijn vanuit de 1e paal (of iets verder) tot aan het brede stuk. Het staat misschien wat minder strak, maar je kunt nog steeds de hele uitloop verdelen in 3 stukken mocht je dat ooit nog moeten doen.

Dat heb ik overwogen, maar dat was dan wel weer lastiger als ik een paard uit de kortere uitloop haal en met paard moet draaien om het hekje achter ons dicht te doen.
Gelukkig hebben deze vier paardjes nooit ruzie. Op de laatste foto zie je dat de uitloop in 3 delen opgesplitst is met koord.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:30

Geen ruzie is goed, dan heb je idd minder last van ongelukjes. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:09

Die 2e hands stal is wel aardig aan de prijs, iets meer en je hebt ze nieuw in die maten

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:23

Lynn_Nikita schreef:
Die 2e hands stal is wel aardig aan de prijs, iets meer en je hebt ze nieuw in die maten

Ik betaalde oktober 2011 een kleine 12.000 eur voor mijn stalgebouw ex plaatsen. Dus als ik het daarmee vergelijk geef ik je gelijk. Maar ik weet wel dat grondstofprijzen de laatste maanden enorm gestegen zijn.
Nou is het een vraagprijs dus bieden kan altijd lijkt mij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:21

XXXX2015 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik betaalde oktober 2011 een kleine 12.000 eur voor mijn stalgebouw ex plaatsen. Dus als ik het daarmee vergelijk geef ik je gelijk. Maar ik weet wel dat grondstofprijzen de laatste maanden enorm gestegen zijn.
Nou is het een vraagprijs dus bieden kan altijd lijkt mij.

Ik heb 2 weten geleden een stal gekocht en zelf geplaatst en ook offertes ontvangen. Excl plaatsen en excl transport is een blok van 2 stallen 3 x 3 rond de 7000/8000 euro. Daarmee vergelijk ik het. Was Oa ook Bedaf.