Muurp schreef:Even overleggen met de Cantharel.
Voor zover ik weet lopen ze niet aan die kant, ze lopen op de plekken waar in verhouding meer wild zit. Hoge Veluwe en Nunspeet/Ermelo/Elspeterheide. Ik woon zelf vlakbij de Cantharel en heb daar nog geen meldingen gehoord.
Muurp schreef:Geen eigen paard hier, maar de paarden hier in de omgeving staan gewoon buiten. En deze staan zelfs aan de rand van de Hoge VeluweOok shetlanders.
Het 'voordeel' van de Veluwe is dat er gewoonweg meer wild loopt, dus zijn ze minder geneigd om te gaan jagen op andere dieren. Met name de wolven op de Hoge Veluwe blijven daar ook zitten omdat er daar bijna een overbevolking is aan wild.
Maar, volg gewoon je gevoel. Kijk waar jij je goed bij voelt.
speurneusc schreef:Muurp schreef:Geen eigen paard hier, maar de paarden hier in de omgeving staan gewoon buiten. En deze staan zelfs aan de rand van de Hoge VeluweOok shetlanders.
Het 'voordeel' van de Veluwe is dat er gewoonweg meer wild loopt, dus zijn ze minder geneigd om te gaan jagen op andere dieren. Met name de wolven op de Hoge Veluwe blijven daar ook zitten omdat er daar bijna een overbevolking is aan wild.
Maar, volg gewoon je gevoel. Kijk waar jij je goed bij voelt.
weet jij dat wel zeker of denk je dat?? wolf kan niet tellen namelijk en ze lopen soms wel 40 km op een dag, bij mijn weten is de veluwe dus makkelijk van de ene kant naar de andere kant te belopen voor ze.
Plukje schreef:Eens met Muurp. Ik woon daar ook en er is hier echt nog geen wolf gespot buiten de hekken van het Nationaal Park. .
Ibbel schreef:Plukje schreef:Eens met Muurp. Ik woon daar ook en er is hier echt nog geen wolf gespot buiten de hekken van het Nationaal Park. .
Niet? Ginkelse Hei, Kootwijkerzand, Ermelose Hei zijn ze allemaal gespot hoor. Het Nationaal Park had gehoopt ze buiten te houden, daar zijn ze toch echt binnengekomen vanaf buiten...
Ze zijn er niet spontaan uit de lucht komen vallen, en al helemaal niet bewust uitgezet.
Ibbel schreef:Ja, maar je moet niet beweren dat je, rijdend vanaf de Cantharel, midden op de dag op het Kootwijkerzand geen wolf kan tegenkomen. Want dat is gebeurd.
Dat ze rond de Cantharel niet rondlopen kan best. Maar 20 km verderop lopen ze wél, en dat is niet binnen de hekken van het Nationaal Park.
Maw woorden: dat "er nog geen wolf is gespot buiten de hekken van het Nationaal Park" is niet waar.
Nachtdiertje schreef:Over het terrein en de stalling bij de Cantharel zelf zou ik me geen enkele zorgen maken. Ik sluit me bij Muurp aan. Daar zijn geen meldingen geweest van wolven, het is ook absoluut geen aantrekkelijk stuk voor een wolf met die snelweg, het drukke hotel en de wildroosters.
Bij buitenrijden in de (wijde) ongeving zit je wel op wolventerritorium, maar ook daar zou ik me persoonlijk geen zorgen om maken.
Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, FrNo, GrapeshotBot, Leukertje, Soepkipje, xdesix en 10 bezoekers