Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
flitzz schreef:Ik snee altijd een paar touwen los en dan de tweede stro touw van boven daar knopte ik een andere stro touw aan vast met een lus, zodat deze makkelijk open en dicht te maken was. Zo kon ik hooi pakken zonder dat alles los en over de vloer lag. Als ik dit stro touw gemaakt had dan sneed ik de rest van de stro touwen los en mijn baal bleef staan. Met hooi pakken, touwtje gedeeltelijk los (zodat niet alles valt) ik hield het "strak", touw achter de plak doen tot waar ik nodig had en weer strak vast maken.
Veulen84 schreef:Ik probeer dit even in mijn hoofd uit te beelden. Dat paar doorsnijden snap ik. Dat extra strotouw met lus. Gebruik je dat dan om de baal vast te houden? Of is dat puur om hem vast te zetten.
Ik heb een paar keer geprobeerd de baal tegen te houden aan een touwtje. Maar meestal eindigt dat dan met dat ik het touw er onder uit trek en dan is het nog een rommel.
Maik79 schreef:Wij doen denk ik hetzelfde. Je verlengt het tweede touw van boven door er een stuk van een ander touw aan vast te knopen. Aan één van de uiteinden maak je een lus. Daar haal je het andere uiteinde doorheen en zet je vast met een schuifknoop. Dat houdt de baal bij elkaar, en je trekt 'm zo los als je een plak nodig hebt, je kunt het touw dan subtiel laten vieren zodat niet je hele baal uit elkaar stort. De baal staat dan wel zo dat die op een kant staat zonder touwtjes, die touwtjes blijven horizontaal. Hoop dat 't zo een beetje duidelijk is.