welke kabelgoot?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ereste

welke kabelgoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-22 13:46

Binnenkort krijg ik een Feeding master, die in de inloopstal komt te staan.
Een deel van het snoer van de Feeding Master zal dan door de stal moeten lopen. Ik maak me daar een beetje zorgen over omdat mijn paard er één is die heel graag aan vanalles knabbelt.

We denken de kabel via het plafond te laten gaan, en dan langs in de hoek van een balk met de zijwand naar beneden laten komen naar de Feeding Master toe.
Mijn paard zou er dan nog heel erg moeilijk aan moeten kunnen komen, en ik zie ook niet direct aanleiding waarom hij dat zou doen. Maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen en zou daarom de kabel in een beschermhoes willen steken, als extra bescherming.
Heeft iemand enig idee of er zo extra sterke kabelgoten bestaan en waar je die kan vinden? Online zie ik enkel plastieken dingen.

Ter info: Er liep vroeger een kabel langs de wei en daar heeft hij nooit naar omgekeken, maar dan staat hij op gras natuurlijk.

Muga

Re: welke kabelgoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:50

Misschien een steigerbuis? Ook hol, makkelijk te bevestigen en hufterproof...

So much <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:51

Ik zou 'm door een stuk PVC-pijp doen. Gewoon afvoerpijp dus, 32 mm of zo. Met de bijbehorende beugeltjes aan de wand vastmaken, en klaar.

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 07:43

Dank voor de tips! Precies wat is zocht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:13

Ik zou geen pvc-pijp nemen; paarden kunnen heel hard bijten en áls dat spul kapot gaat geeft het megascherpe randen. Dan liever een metalen pijp.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522385/fleece-full-body-hoody..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:47

Ibbel schreef:
Ik zou 'm door een stuk PVC-pijp doen. Gewoon afvoerpijp dus, 32 mm of zo. Met de bijbehorende beugeltjes aan de wand vastmaken, en klaar.

Je kunt ook gewoon 19mm grijze elektriciteit pijp nemen.

Wel de grijze, niet de gele.
De grijze is sterker namelijk.

Overigens moet voor mijn paard alles hufterproof opgehangen worden. Dus wij hebben een plank over de waterleiding en kabels geschroefd. En het laatste stuk van de waterleiding heeft een ijzeren jasje. Want hij kauwde op de kunststof waterleiding...... }:0

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-22 17:09

Echt goede tips allemaal. Ik denk dat ik voor de metalen buis ga gaan of de plank. Eens zien wat het gemakkelijkst is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:10

in onze koeienstal hebben we metalen kabelgoten.

Iedere dag BBBeter

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie