Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:Normaal zou ik zeggen geef het zes weken wen tijd, maar gezien de leeftijd van het paard vind ik dat zijn rust en gezondheid voorop moet staan en ik zou ik inderdaad gaan voor terughalen.
Britta31 schreef:Zou 3 maanden alleen niet beter zijn dan deze situatie?
Celebi schreef:Misschien ook een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou persoonlijk mijn paard voor 'maar' 3 maanden sowieso niet een kudde in gegooid hebben. Dan had ik hem liever 'apart' naast anderen gehad denk ik. Zou dat eventueel nog een optie zijn waar hij nu staat?
Plop1997 schreef:Valentijn heeft ongeveer 1-2 maanden nodig om op een nieuwe plek te wennen. Persoonlijk zou ik dan ook liever het paard dan voor die tijd thuis alleen zetten, daar is hij dan al gewend. Is hij echt helemaal alleen of zijn er paarden in de buurt die hij wel kan zien?
Akshay schreef:Britta31 schreef:Zou 3 maanden alleen niet beter zijn dan deze situatie?
nee alleen staan is voor hem echt na 2 seconden al reden genoeg om in paniek te schieten.
Vandaar ook deze constructie.
Qua oppervlakte klopt het inderdaad wel enigszins. Al heeft de ''wegjaagmerrie'' dit ook op de grote weide van zeker 3000 m².
Shet lenen is geen optie. Er is mogelijk wel een optie om een ander paard te lenen en dan inderdaad gewoon terug thuis te zetten. Het ''leenpaard'' is dan echter net zo'n oudje als hij. Maar wel een fjord, dus wellicht dat die gewoon op dezelfde frequentie zitten.
Het graszaadhooi is hij gewend overigens. Ik haal bij deze mensen al bijna 4 jaar mijn hooi. Maar ik combineer het zelf met een minimale hoeveelheid weidehooi normaal gezien.
Hij is dus echter wel gewend dat het graszaadhooi voor de vieze dagen en koude wind is![]()
Diddle zelf is overigens wel echt gericht op terug naar de groep gaan. Als ik hem mee neem grazen in de berm en we komen terug zet hij echt nog 4 stapjes bij ''want terug naar de rest''.
Voor mij zit de pijn erin dat ik hem inderdaad in de flinke buien en wind afgelopen weekend zag staan, zonder dat hij kon eten om warm te blijven. Of kon schuilen om minder nat te worden. Een regendeken aanschaffen en opdoen zou kunnen, dat is alleen nog nooit nodig geweest bij hem, en doe ik liever niet. Maar als ik dan ga rekenen wat het me allemaal kost kan ik haast net zo goed een shetlander kopen en die over 3 maanden weer verkopenStalgeld, extra brok, grasmix, extra hooi, deken (x 3 dan, want er is ook al 1 eczeemdeken opgegeten
)..