Schuifbare tussenwanden

Moderators: Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola, Coby, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KPet

Schuifbare tussenwanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 12:20

Door wat veranderingen op het terrein doet zich de mogelijkheid voor om een paar extra stallen neer te zetten. Om zo flexibel mogelijk te zijn en met een echtgenoot die de fokkerij wel ziet zitten hadden we een idee waarvan ik me afvraag of het al bestaat.

We zoeken een manier om (makkelijk gesteld) van 3 boxen van 4x4 ook 2 merrieboxen van 4x6 te maken of zelfs een grote loopstal van 4x12. Dit dan op zo'n manier dat we echt wanden opzij kunnen duwen ipv 2x per jaar tussenwanden te moeten verwijderen (zo'n constructie hebben we nu al).

Wij zaten te denken aan bijv een schuifsysteem met rails bovenin de stallen.

Weet iemand of zoiets al gedaan wordt? Ik ben ook nieuwsgierig naar voor-en nadelen die jullie kunnen bedenken.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:25

Geen idee of je een beetje in de buurt van Wolvega woont maar anders kan een telefoontje ook duidelijkheid geven.

VD Veer zit in Wolvega en bouwt boxen op maat en verzoek.
Ik heb nu een stel prachtige boxen zoals ik ze wil en dat schuifsysteem dat bestaat al.

https://www.vanderveerstallen.nl/galler ... isvesting/

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 12:33

Daan13 schreef:
Geen idee of je een beetje in de buurt van Wolvega woont maar anders kan een telefoontje ook duidelijkheid geven.

VD Veer zit in Wolvega en bouwt boxen op maat en verzoek.
Ik heb nu een stel prachtige boxen zoals ik ze wil en dat schuifsysteem dat bestaat al.

https://www.vanderveerstallen.nl/galler ... isvesting/

Top! Bedankt! Ik kon me al niet voorstellen dat zoiets niet bestond, maar ik ken zelf alleen de uitschuifbare wanden voor t mesten zeg maar. Ik wil echt halverwege een stal een wand kunnen neerzetten. Maar Wolvega is voor ons best te doen, dus thanks voor de tip!!

Heb je zelf ook dergelijke tussenwanden?

Daan13

Re: Schuifbare tussenwanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:36

Nee wij hoeven geen verplaatsbare tussenwanden.
We hebben best wel ruime boxen en zo vaak gaan we geen veulentje fokken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:42

Wij hebben wel voorkanten die je open kan rollen, dus niet uitrijdbaar maar als draaideur volledig open. Dat zou binnen in toch ook moeten kunnen. Zit een normale schuifdeur in maar met mesten rollen ze de hele voorkant open, dat idee zou ook met een tussenwand moeten kunnen.
Hoewel ik ook ergens een soort vouwdeur idee gezien heb. De tussenwand kon je weghouden in 3 delen regen de achterwand. Zoals je in huizen ook hebt met die grote glazen puien. Maar weet niet meer waar dat was.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 13:36

MyWishMax schreef:
Wij hebben wel voorkanten die je open kan rollen, dus niet uitrijdbaar maar als draaideur volledig open. Dat zou binnen in toch ook moeten kunnen. Zit een normale schuifdeur in maar met mesten rollen ze de hele voorkant open, dat idee zou ook met een tussenwand moeten kunnen.
Hoewel ik ook ergens een soort vouwdeur idee gezien heb. De tussenwand kon je weghouden in 3 delen regen de achterwand. Zoals je in huizen ook hebt met die grote glazen puien. Maar weet niet meer waar dat was.

Die voorwanden ken ik. Sterker nog, ik heb er een paar. Wat lastig is voor ons is dat wegdraaibare wanden maar op twee standen kunnen: open of dicht. Wij zoeken iets waardoor je de wand ook op een andere plek kunt zetten. Om zo bijvoorbeeld van 3 stallen van 4m breed 2 stallen van 6 meter breed te maken. En dan niet hoeven sjouwen met wanden zeg maar

jen

Re: Schuifbare tussenwanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:39

Wij hebben op stal tussen wanden die je om kan klappen. Op de grond zit een plank van zon 30/40cm die je eruit kan halen. Dan gaat de tussenwand over de mest heen. Deze zou je aan een voorwand vast kunnen zetten zal eens kijken of ik ergens een foto heb. Als de merries moeten veulenen krijgen ze twee stallen.

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 14:30

KPet schreef:
We zoeken een manier om (makkelijk gesteld) van 3 boxen van 4x4 ook 2 merrieboxen van 4x6 te maken of zelfs een grote loopstal van 4x12. Dit dan op zo'n manier dat we echt wanden opzij kunnen duwen ipv 2x per jaar tussenwanden te moeten verwijderen (zo'n constructie hebben we nu al).

Ik stel me voor dat als je aan het plafond 2 rails tussen de stallen maakt waarvan je de wanden wilt verschuiven dat je die wanden met wieltjes aan die rails kunt hangen en zo naar binnen kunt schuiven tot waar je wilt. Je moet dan wel aan de zijkanten iets van een 'stop' bedenken waardoor ze weer vast in de muur komen te zitten.
Studio's gebruiken dat soort systemen om snel van achtergrond te kunnen wisselen en/of foto/filmlampen te kunnen verplaatsen.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 15:06

DubbelFun schreef:
KPet schreef:

Ik stel me voor dat als je aan het plafond 2 rails tussen de stallen maakt waarvan je de wanden wilt verschuiven dat je die wanden met wieltjes aan die rails kunt hangen en zo naar binnen kunt schuiven tot waar je wilt. Je moet dan wel aan de zijkanten iets van een 'stop' bedenken waardoor ze weer vast in de muur komen te zitten.
Studio's gebruiken dat soort systemen om snel van achtergrond te kunnen wisselen en/of foto/filmlampen te kunnen verplaatsen.

Wij hebben een bedrijf in die hoek, dus dat is inderdaad waar t idee vandaan komt. Ik denk dat je de zijkanten met schuiven zoals die ook op staldeuren zitten prima moet kunnen fixeren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie