Ik kom hier gewoon even wat info vragen hoor. Ik zag net de foto’s van de pony die is aangevreten in het nieuwsbericht en ben me een ongeluk geschrokken. Ik dacht niet dat ze ook pony’tjes zouden pakken.
Nu sta ik zelf in Drenthe, vlakbij het bos en begin me nu wel zorgen te maken. Ik heb een stoere shet die alles aanvalt en een iel pony’tje die van een vallend blaadje van de boom al wegschiet. Nu staan ze in het buitengebied 24/7 buiten. Ik was van plan om een schuilstal te plaatsen maar dat kan natuurlijk niet dicht.
Nu zie ik al deze berichten voorbij komen en begin ik me ernstig zorgen te maken. Hoeveel zorgen vinden jullie dat ik me moet maken?
Ik heb intussen contact opgenomen met een stalling in de buurt waar ze ‘s nachts naar binnen gaan. Als ze daar plek hebben, kunnen ze daar naartoe verhuisd worden. Tot die tijd staan ze nog op de andere plek.
Hoeveel zorgen moet ik me maken? Moet ik met enige spoed opzoek naar een nieuw plekje? Hoe kwetsbaar zijn die kleintjes en hoeveel wolven leven er ongeveer in Drenthe (regio Gieten-Borger)?
Groetjes van Lisa