Hoefverzorging: alternatief voor grindbak gezocht :)

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SafeHaven

Hoefverzorging: alternatief voor grindbak gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 09:55

Hoi allemaal!

We hebben al een paar jaar een grindbak voor de hoefmassage/slijtage. Heel tevreden mee, maar ivm de aarde die erin gelopen is hebben we hem leeggehaald om te verversen.

Inmiddels is er al meer verharding aangebracht dus zullen ze minder rommel in de bak lopen.

De bak bevindt zich in een hoek, daar waar het hek zit. Ze staan er dus met regelmaat als ze wachten tot ik kom met voer of gezelligheid, maar het is geen verplicht onderdeel van een looproute.

Voor ik de bak weer vul met nieuw grind vroeg ik me af of iemand nog een ander leuk idee heeft om het mee te vullen?

Reeds aanwezig; het vervuilde grind ligt nu rondom een voerplek, puinpad, tegelpad, zandpaddock, tracks op (klei)grond en af en toe toegang tot de weiland.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:39

SafeHaven schreef:
Hoi allemaal!

We hebben al een paar jaar een grindbak voor de hoefmassage/slijtage. Heel tevreden mee, maar ivm de aarde die erin gelopen is hebben we hem leeggehaald om te verversen.

Inmiddels is er al meer verharding aangebracht dus zullen ze minder rommel in de bak lopen.

De bak bevindt zich in een hoek, daar waar het hek zit. Ze staan er dus met regelmaat als ze wachten tot ik kom met voer of gezelligheid, maar het is geen verplicht onderdeel van een looproute.

Voor ik de bak weer vul met nieuw grind vroeg ik me af of iemand nog een ander leuk idee heeft om het mee te vullen?

Reeds aanwezig; het vervuilde grind ligt nu rondom een voerplek, puinpad, tegelpad, zandpaddock, tracks op (klei)grond en af en toe toegang tot de weiland.

Lava? en anders gewoon puin aantrillen.

Wil zelf ook wel graag een grindbak. Maar dan pas als de track ook van puin gemaakt is.

SafeHaven

Re: Hoefverzorging: alternatief voor grindbak gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 20:12

Puin hebben we al behoorlijk wat vierkante meters van :=

Lava is ook door mn gedachten gegaan, maar ik dacht dat dat misschien snel zou verpulveren?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie