Grindroosters rond voerplek vullen met 'vervuild' grind?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SafeHaven

Grindroosters rond voerplek vullen met 'vervuild' grind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 19:32

Hoi allemaal!

Vorig jaar hebben we ca 30m2 grindroosters bemachtigd. Deze zijn bedoelt om rond één van de voerplekken te leggen:

Afbeelding

Afbeelding

We zitten op klei dus je raad al hoe het hier van oktober tot februari is |( zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding

Nu wil het zo zijn dat er hier toevallig morgen en overmorgen iemand aan het werk is met een shoveltje.

Ik wil hem vragen om met wat zand (kan ie hier uit de paddock halen) het stuk een beetje te egaliseren zodat wij snel de platen kunnen leggen.

En of hij dan zo lief wil zijn om de grindbak leeg te scheppen en daar de platen mee te vullen.
De grindbak moet namelijk ververst worden omdat het door de jaren heen een beetje dichtgelopen is. Zo ziet het eruit als ik de bovenlaag weghaal:

Afbeelding

Lijkt jullie dit verstandig?
Of hebben jullie andere tips of ervaringen?

Alvast bedankt :D

P.s. normaal voeren we niet van de grond, maar de hooibak op deze plek was kapot dus we hebben tijdelijk wat oud hooi van de composthoop gehaald en verspreid, en daarop een pakje hooi om te voorkomen dat ze per ongeluk zand/aarde binnenkrijgen. Ik zeg het maar vast ;)

DubbelFun

Re: Grindroosters rond voerplek vullen met 'vervuild' grind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:11

Zie ik het goed dat er allemaal stukjes wol/draad tussen het grind zit??
Dat zou ik niet onder een voerplek willen hebben. De paarden morsen altijd wat met hooi en als ze dat naderhand gaan opeten krijgen ze die draadjes ook mee naar binnen.
Lijkt me niet gezond!

SafeHaven

Re: Grindroosters rond voerplek vullen met 'vervuild' grind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 09:38

Klopt inderdaad, we kregen ooit de tip om tijdens de natte maanden een tapijt op de grindbak te leggen om inlopen van blubber en uitlopen van grind te voorkomen. Nou, nooit meer. Maar dit is op een klein stukje, en dat wordt dan als eerste in de roosters gegooid en dan komt de rest eroverheen. Dit wil ik idd niet in de buurt van happende monden :n