Ik ben vast niet de enige waarbij de bakjes van de mestboy op een gegeven moment breekt. Nu vroeg ik mij af of er mestboys op de markt zijn van stevigere kunststof (bijvoorbeeld het materiaal van een kruiwagen). Wie weet of en waar ik deze kan vinden?
Wij hebben het altijd gedaan met een stevige kunststof sneeuwschep (die meer op een schep lijkt dan zo’n brede sneeuwschuiver) dan hoef je ook niet zo moeilijk te kiepen in de kruiwagen als met een mestboy en een talentools kinderharkje.
Bedenk bij steviger plastic ook dat het bakje zwaarder word. Voor wat mijn ervaring is is de reden dat de bakjes sneuvelen vooral omdat ze in alle weersomstandigheden buiten staan. Overigens zijn het hier ook vooral de harkjes die sneuvelen, de bakjes gaat meestal prima
mcsjelle
Geplaatst: 19-08-22 13:31
Plastic verweerd in de zon en dan wordt het kwetsbaar is mijn ervaring.
Heb je het balkje buiten staan? vermoed dat die door de weersinvloeden kapot gaat. Bakje gaat bij mij zelfden stuk en ik gebruik een grote hark omdat die kleintjes ondingen zijn
Hier sneuvelt het harkje ook het eerst, maar die vervang ik voor spul van Gardena, korte verstelbare steel met verwisselbaar harkje. De bak houdt het al meer dan 20 jaar uit.