Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Om doorzakken van de platen te voorkomen heb je een waterdoorlatende onderlaag nodig; dus bijv. stevig aangetrild lavasteen wat je op een laag wegendoek legt. Hiermee voorkom je mengen van de lagen waardoor afnemende werking wordt voorkomen. Lavasteen is tevens poreus en neemt water goed op en geeft het weer af als de omgeving weer opdroogt.
Rocamor schreef:Maar om hoeveel platen gaat het dan? Als je 1 m2 hebt liggen in 20 m2 modder, dan kan ik me dat wel voorstellen. Dat is dan toch piekbelasting
Art_Ificious schreef:Rocamor schreef:Maar om hoeveel platen gaat het dan? Als je 1 m2 hebt liggen in 20 m2 modder, dan kan ik me dat wel voorstellen. Dat is dan toch piekbelasting
Mha de voorbeelden op site van Mudcontrol tonen thans dat kleine oppervlakten ook zouden moeten gaan.
Moet wel zeggen dat vorige winter extreem nat was. Mijn grastegels waren ook 10cm verzakt , op 1 punt zelfs dieper terwijl ze het jaar ervoor niet meer dan 2cm de grond in zakten.
Dispar_Vulgo schreef:Kijk ook eens naar een vergelijkbaar topic van afgelopen jaar:
[VSW] De goedkoopste paddock, vee of grindroosters?
Kalea schreef:Een tip als je ze zou ‘schranken’ met leggen. We hebben het pad zo gelegd omdat het dan steviger aan elkaar zit maar dan heb je dus hoeken die ze eraf trappen.. we hebben het opgelost door grond tegen de zijkanten aan te vullen, zo is de druk verdeeld.
[ [url=m/RItsaS.jpg]Afbeelding[/url] ]