Droge manen die snel breken, tips gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pip1994

Droge manen die snel breken, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 21:34

Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden merk ik dat Blue haar manen een stuk droger zijn en snel afbreken. Ik kom er maar niet achter hoe dit gebeurt is en wat ik eraan kan doen...

De manen zitten bijna altijd in een vlecht en ze zijn in 2 jaar zo ong 2x zo lang geworden. 1x per week haal ik ze eruit en vlecht ik opnieuw in. Hier kwamen altijd wat haren mee uit, maar heel normaal.

Nu als ik ze uit de vlecht haal en puur mijn handen erdoorheen haal en heel zachtjes doe, dan haal ik er al hele plukken uit... de vlechten zijn ook een stuk dunner dan dat ze waren. Wat ik ook merk is dat de manen veel pluiziger zijn als eerst. Ze waren glad en nu zitten ze groezelig in de vlecht.

Ik gebruik anti-klit en Blue krijgt voer en kruiden op maat. Hiernaast is ze verhuisd naar een plek waar ze onbeperkt en goeie kwaliteit onverpakt hooi krijgt. Het is trouwens begonnen voordat ze is verhuisd. De stress van de verhuizing kan er wel mee te maken hebben, maar niet de oorzaak zijn denk ik.

Wie herkent dit?

Nibbit

Re: Droge manen die snel breken, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:11

Zorg dat de manen schoon zijn dan vervilt het minder.
Goed insmeren met cowboy magic.

En de vlechten vooral bij de manenkam losjes, dat het haar er niet uitgetrokken wordt bij het grazen omdat er spanning op staat.

fensy79

Re: Droge manen die snel breken, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:48

Ik heb hiervoor Shapley's MTG gekocht