Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Tijn8 schreef:Ik huur een 1600 liter bak bij Nijssen.
Jaarhuur is iets van 150 euro en 70 a 75 euro per keer om te legen.
Ik heb 2 paarden en een kleine pony en als ik alleen de bak gebruik is hij in iets meer dan 2 weken vol.
Wij hebben wel wat mestopslag zelf.
Mirranda schreef:Ik huur een 10 m3 mestcontainer van Nijssen en ben er heel blij mee.
Huur is iets van €500-600 per jaar en legen €215 per keer.
Sanniie schreef:Ik heb er 1 van gj van leeuwen huur rond de 580 per jaar. Ik heb een 6m3 en 1 paard en 2 ponys. Alleen mest, staan in stal met paddock uitloop. Hij wordt ongeveen 1x per 5 maanden geleegd, kosten zullen rond de 250 met de brandstofprijzen van nu zijn denk ik...
Daihyo schreef:Tijn8 schreef:Ik huur een 1600 liter bak bij Nijssen.
Jaarhuur is iets van 150 euro en 70 a 75 euro per keer om te legen.
Ik heb 2 paarden en een kleine pony en als ik alleen de bak gebruik is hij in iets meer dan 2 weken vol.
Wij hebben wel wat mestopslag zelf.
Daihyo schreef:Ik heb 2 offertes opgevraagd, bij Nijssen en Van Leeuwen.
Deze kreeg ik terug van de laatste.
De huurkosten en de afmetingen zijn:
6m3 3m lang, 2m breed en 1m hoog huurkosten € 514,25 inclusief 21% btw per jaar.
10m3 5m lang, 2m breed en 1m hoog huurkosten € 635,25 inclusief 21% btw per jaar.
15m3 5m lang, 2m breed en 1,5m hoog huurkosten € 756,25 inclusief 21% btw per jaar.
Als u de container gesloten wilt hebben door middel van een vast dak dat u zelf makkelijk kunt openen, kost het € 151,25 inclusief 21% BTW extra per jaar.
De kosten van het legen van de containers zijn gelijk, u betaalt dus evenveel voor een 6m3, 10m3 of 15m3 mest. ( als u een mestcontainer huurt dan bent u verplicht om de mestcontainer door ons te laten legen en als u een mestcontainer koopt dan kunt u ook zelf de mest afvoeren )
De kosten voor het legen van de mestcontainer zijn € 242,- incl. 21%btw per keer.
Sanniie: wij hebben 2 grote pony's en een shet staan en ik haal er nu een grote kruiwagen per dag uit (zonder kop erop). Alleen mest ook. Dus dan is eens per 5 maanden legen best prima. Die van 10m3 zou dan ook nog interessant kunnen zijn, die kunnen we ook kwijt. Dan zou het eens per 8 maanden worden ofzo?
Maar ik vind het toch best nog prijzig. Alhoewel alles dan wel geregeld is. En zelf een mesthoop maken kan (en mag) niet, dus dan is er weinig alternatief.
Ja en een aanhanger en kijken of je die ergens mag legen. Maar dat heb ik eens een jaar gedaan en met mijn fibro is dat niet een heel fijn klusje.
Dennis schreef:Bedenk wel dat een aanhanger niet van mest houd, de mijne is door zijn as gegaan . Plus dat je het weg brengen op een gegeven moment ook wel zat ben.
Ik had een kipper staan en deed daar 's winters ongeveer 5 dagen mee, zomers 6 a 7 (mijn auto is niet zo groot, met regen = natte mest was hij snel te zwaar, kwa hoeveelheid zou het ongeveer 7 a 8 dagen zijn dat er op zou kunnen). Dus iets meer dan 1x per week ff op en neer naar de boer, 2 km van huis, kon altijd komen zonder mij te melden, er was alleen geen licht daar achter op het erf, dus in de winter was dat wel een dingetje (overdag heen gaan, of iemand met een grote zaklamp mee nemen).
Dit is met 5 grote maatse shetten, in een uitloop met 1 stal opgestrooid (gaat 1 baal gehakseld stro per week in). Ik heb ongeveer een gewone kruiwagen vol per dag ongeveer, en 1x in de week ongeveer 2 kruiwagens uit de stal. dus 9 a 10 kruiwagens per week.
Ik heb nu een 15m2 container staan, 2e hands gekocht. Ik wou eigenlijk 10m3, maar deze konden ze goedkoop plaatsen omdat hij 10 km bij mij vandaan op gehaald moest worden (door het goedkoop plaatsen was deze grote container maar een klein beetje duurde dan een maatje kleiner). Ik heb hem nu ruim een jaar staan en doe er 6 a 7 maanden mee. Leging was paar weekjes geleden 200 euro door een mesthandel hier in de buurt.
MarjanB schreef:Ik heb er ook naar gekeken maar heb uiteindelijk een tweedehands kipper aanhanger gekocht, 3 meter lang is ie dacht ik. Moet de wanden nog ophogen maar breng nu elke twee weken de mest weg naar een boer in de buurt. Gratis rij de kruiwagen gewoon op de aanhanger en elke twee a drie dagen even de boel op scheppen en je bent zo klaar. Leeg kiepen net zo ben altijd een kwartier later weer thuis.
Had de mest op marktplaats gezet en zo kom ik aan m’n adres om het weg te brengen
Dennis schreef:@ MirandaMalik: Ja, ik rij via het deurtje er in, en heb een rijplaatje er in liggen. Rijplaatje word in de loop ter tijd een paar keer anders neer gelegd, eerst naar beneden, later omhoog .
Alleen als hij bijna vol is en de deur dicht moet moeten we het er in scheppen.