Wassen zonder stromend water. TIP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Wassen zonder stromend water. TIP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 21:41

Hoihoi,

Ik heb bonte pony's en pony's met veel wit op het hoofd & de benen en was me helemaal suf voor wedstrijden/keuringen, maar als ze uit de trailer komen dan zijn iig de benen áltijd weer vies... Dus dan stond ik weer met doekjes en muck off te klooien om ze weer toonbaar te krijgen.

En dan heb je bijv de rinsekit, waarmee je kunt afspuiten op wedstrijd oid. Maar die moet je vullen via de kraan zodat hij op druk komt, dus als je op wedstrijd moet bijvullen moet er maar net een kraan zijn waar hij op kan, of je moet een los pompje kopen om hem op druk te krijgen. Maar die zijn 60,-.. En de rinsekit zelf is ook al 110,-.

En toen kwam ik per toeval een ''campingdouche'' tegen. Oplaadbaar via USB. (Je hebt ze ook die werken via de aansteker van de auto, maar dat is niet handig, dan moet je met je paard dicht bij de auto staan) Je mikt hem in een emmer of jerrycan en wassen maar _/-\o_ En +- 35 euro.

Wou even filmen om te laten zien, maar accu bleek bijna leeg, dus de straal is een beetje sneu. Maargoed, dit is het idee. Mijne heeft naast dit kopje met smalle straal ook nog een bredere. Dan heb je meer een douche. Kan evt morgen nog eens filmen als iemand er benieuwd naar is.

Dit ding is dus echt ideaal!
Naast gewoon even wassen op wedstrijdterrein, gebruik ik hem ook om een douche met coolwash te geven, of zoals toen onze jaarling een wond op liep die gespoeld moest worden.. Maar we daar in het weiland een vlotterbak hebben en verder niks. Dat ding in de waterbak en je hebt stromend water.
Na een douche met een wash laat je hem gewoon nog een emmer schoon water leeg spuiten en hij is weer schoon. Al kun je hem ook open maken en schoonmaken,

Gebruik dit ding nu een jaar en ben er zo enthousiast over dat ik dit even wilde delen *\o/*
(Geen reclame, verkoop ze zelf ook niet. Je hebt ze van verschillende merken ook)

Crista

Re: Wassen zonder stromend water. TIP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:04

Heb je een linkje oid waar je zoiets kan bestellen?

Lijkt me super handig!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 22:21

Ingivriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:13

Gebruik zelf een onkruidpomp van de welkoop. Tip van een weidemaatje. Kun je gewoon water in doen uiteraard. Voor afspoelen is dat m.i. voldoende. Wil je het met shampoo wassen kun je ook de shampoo alvast verdunnen met water in een flesje even schudden en daarmee je paard inzepen en afspoelen. De straal is niet zo sterk maar werkt wel. Op internet vond ik deze:
https://installatie-bouwmarkt.nl/artike ... kspuit-5l/

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:24

Wat een life hack, dit ga ik zeker doen!

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 05:59

woww perfect. hier bij ons ook geen stromend water maar wel een grote sloot dus ik loop altijd met emmertjes te klieren... Mag ik vragen hoe lang hij er ongeveer over doet voor de batterij leeg is?? Ik ga het denk ik ook serieus overwegen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:26